Hlavní obsah

Vietnamský umělec si postavil první elektrický Batmobil na světě

Foto: Van Daryl Gallery

Vietnamský umělec a student architektury Nguyen Dac Chung využil své znalosti a nadání k tomu, aby si splnil sen – postavit svůj vlastní Batmobil, přesně jako z trilogie Temný rytíř. Vypadá dost slibně!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Elektromobily se postupně rozpínají do všech sfér automobilového průmyslu, ale nabízí se otázka – je to opravdu dobré řešení ve všech případech? Vietnamského umělce totiž napadlo si postavit svůj vlastní Batmobil… poháněný elektřinou. Jak je rychlý? Jaký má dojezd? A co je hlavní – nebude potřeba častého dobíjení Batmanovi překážet v potírání zločinu?

Článek

On je pomsta. On je noc. On je Batman. Kdo by neznal maskovaného superhrdinu světa DC Comics, který ve jménu svých zavražděných rodičů vyhlásil válku zločinu napříč celým Gotham City. Filmoví fandové si jistě dobře pamatují Batmanův „služební vůz“, tedy Batmobil.

Foto: Soha.vn

Mladý umělec původně začínal s verzí poháněnou motorem z motocyklu (na obrázku). Projekt se však dočkal několika úprav, včetně přechodu na elektrický pohon

Dnes je řeč o velmi zdařilé replice vozu, který známe z trilogie Temný rytíř od režiséra Christophera Nolana. Pracovní název vozu zněl „Tumbler“ a vůz nebyl úplně nepodobný tanku. Za tímto konkrétním kouskem stojí mladý vietnamský umělec Nguyen Dac Chung. Na svém projektu pracuje už od roku 2020 a investoval do něj desítky probdělých nocí a něco přes 500 milionů vietnamských dongů – což je na naše přibližně půl milionu korun.

Po vizuální stránce jde sice o velmi věrnou kopii filmového Batmobilu, ale v jednom se liší. Originální Tumbler poháněl 5,7l benzinový osmiválec o výkonu zhruba 500 koňských sil. V tomto případě jde o nepatrně méně výkonný elektrický agregát – jeho přesný výkon neznáme, ale podle Nguyena stačí k maximální rychlosti 100 km/h. „Šťávu“ potom bere z baterií umístěných v podlaze.

Pravda, po stránce výkonu by to ještě možná chtělo trochu doladit, plus nemáme (alespoň prozatím) žádné informace ohledně dojezdu, doby nabíjení nebo možnosti vysokokapacitního rychlonabíjení – částečně proto, že je to prozatím, no… vlastně „prototyp“.

Foto: Van Daryl Gallery

Batmobil od vietnamského umělce má vzadu dokonce přídavný tryskový pohon! Sice falešný, pravda, ale komu by to vadilo

Za co však Nguyen zaslouží pochvalu, to je karoserie. Ta je totiž místo konvenční oceli kompletně z plastů a karbonového vlákna, takže tento elektrický Batmobil váží (včetně baterií) jen nějakých 700 kilo – klobouk dolů.

Tvůrce neponechal náhodě ani kola. Vozidlo jezdí vpředu na 13palcových discích obutých do pneumatik o průměru 24 palců, vzadu jsou dokonce „osmnáctky“ kola, obutá do pneumatik o průměru 33 palců – po vizuální stránce tedy není důvod nevěřit, že jde o originál, takže dobrá práce. Věřte nebo ne, ale v zádi vozu se dokonce ukrývá i přídavný tryskový pohon – škoda, že je falešný.

Zajímavé je, že vůz má i plnohodnotné odpružení, na zadní nápravě jsou dokonce hned čtyři tlumiče, přední náprava si vystačí se dvěma. Tento podle všeho „první elektrický Batmobil na světě“, jak říká Nguyen, má dokonce i tzv. „nůžkové“ dveře otevírané vzhůru, jako mají například některé vozy značky Lamborghini. Kokpit je navíc vybaven dvěma plnohodnotnými sedadly a obrazovkou promítající obraz z celkem čtyř kamer umístěných na vozidle, které poskytují plný rozhled okolo vozu.

Nguyen Dac Chung je 25letý student architektury, který pochází z vietnamského města Hanoj. Na Batmanově voze pracuje už od roku 2020, ale původní myšlenka splnit si sen a postavit svůj vlastní Batmobil se zrodila už koncem roku 2019.

Byť to tak na první pohled nemusí vypadat, je elektrický Batmobil velký téměř jako normální auta – necelé 4 metry na délku, 1,8 metru na šířku a s pneumaticky ovládaným zadním křídlem 1,5 metru na výšku. Zajímavé je, že z počátku Nguyen používal pro pohon svého Batmobilu klasický benzinový agregát z motocyklu o objemu 400 kubických cm. Jak ale technika a technologie pokročily, rozhodl se jej nahradit elektrickým.

Reklama

Načítám