Hlavní obsah

Range Rover v úpravě od Manhart Performance nabízí opulentní design a vyladěný motor od BMW!

Foto: Manhart Performance

Má vůbec smysl upravovat tak opulentní vůz, jako je vznešený Range Rover? Podle tuningové firmy Manhart Performance ano – při nejmenším pro blízkovýchodní trh

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Výrobci automobilů se neustále překonávají, aby jejich produkty byly co nejlepší, a přesto se vždy najde někdo, komu to je málo – úpravci zkrátka nikdy nespí. Jedním z takových je i firma Manhart Performance, tento německý úpravce se zpravidla specializuje na sportovní vozy a rychlé sedany, tentokrát ovšem udělal výjimku.

Článek

Možná nemusíte být příznivci vozů kategorie SUV, ale faktem je, že Range Rover je opravdu povedené auto. Je reprezentativní, prostorný, neskutečně pohodlný, a navzdory své váze a rozměrům umí být i překvapivě svižný. Teoreticky by se dalo říct, že pokud jej máte doma, můžete sice chtít nějaké další auto, ale nepotřebujete ho.

Foto: Manhart Performance

Range Rover Vogue RV 650 vznikl speciálně pro blízkovýchodní trh. Německý úpravce Manhart se na Blízkém východě těší velké oblibě – firma už tu má dokonce i oficiální zastoupení, konkrétně v Dubaji

Lidé na Blízkém východě by si však možná mysleli něco jiného – v těchto končinách mají úplně jiný pohled na význam slova „vznešený“ nebo „luxus“, než panuje u nás v Evropě. Tuningová firma Manhart Performance se sídlem v německém městě Wuppertal tohle velice dobře ví, a tak nemá problém řekněme „lokalizovat“ Range Rover pro potřeby a preference náročných klientů z Blízkého východu.

Tento výtvor byl překřtěn na „Range Rover Vogue RV 650“ a je mnohem opulentnější než už tak dost opulentní Range Rover. Začíná to 24palcovými (!) kovanými koly Forged Line vlastní výroby se zlatavým nástřikem, která vyplňují podběhy vozu do posledního centimetru. S koly jsou tu barevně sladěny všechny dekory, kontrastující s černým lakem karoserie.

K těm patří ohraničení přední mřížky, masky chladiče, část kapoty nebo boční výdechy za předními koly, na které navazuje dekor táhnoucí se od A-sloupků až po C-sloupky. Ve stejné barvě je potom spodní hrana víka zavazadlového prostoru, horní ohraničení difuzoru nebo logo firmy Manhart. To vše dokonale kontrastuje se zakázkovým černým lakem, temným, jako je sama noc.

Foto: Manhart Performance

Kombinace černé se zlatými dekory se promítá také do interiéru. V případě aristokratického Range Roveru to popravdě není nezbytně nutné, ale víte, jak se to říká – proti gustu…

Velmi podobné barevné téma najdeme také v interiéru, nikoho z nás tedy nepřekvapí, že tu převažuje čalounění z prémiové černé kůže a Alcantary. Přirozeně jsou tu pak zlaté akcenty, kam jen oko dohlédne – na ramenech i věnci volantu, na palubní desce, středovém tunelu, voliči převodovky, sedadlech, výplních dveří, a dokonce i na bezpečnostních pásech. Na hlavových opěrkách potom nesmí chybět precizně vygravírované logo společnosti Manhart.

Jeden by řekl, že honosný vzhled by k úpravě Range Roveru bohatě stačil – ovšem chyba lávky, došlo tu i na výkonové úpravy. Ale jaké, přátelé – pod kapotou Range Roveru Vogue RV 650 od firmy Manhart totiž tluče srdce z BMW X7 M50i. Jde tedy o 4,4l dvakrát přeplňovaný osmiválec, zde naladěný na výkon 650 koní.

Volba této pohonné jednotky jistě není špatná, je však do určité míry překvapivá – zvlášť když bereme v potaz, že nejsilnější motor, který lze v Range Roveru mít, je poctivý 5,0l osmiválec s kompresorem o výkonu 525, případně až 565 koňských sil, nejde tedy o žádného lenocha. Lidé od Manhartu mají však dlouholeté zkušenosti s úpravami vozů BMW, snad tedy i tento fakt sehrál svou roli.

Ničemové od Manhartu bohužel pro nás nezveřejňují cenu úprav vozu Range Rover, jediný způsob je tedy buď si cenu vyžádat přes obchodní oddělení, nebo si objednat rovnou upravený vůz. Něco nám ale říká, že budoucí zákazníci Range Roveru cenu příliš řešit nebudou.

Reklama

Načítám