Článek
Vzpínající se hřebec z Maranella je chloubou italského automobilového průmyslu, která vyrábí jedny z nejkrásnějších sportovních aut na světě. V minulosti Ferrari spolupracovalo hlavně se slavným italským návrhářským studiem Pininfarina, a přestože si v současnosti vyvíjí design nových modelů takzvaně „in-house“ ve vlastním stylingovém centru, stále vyrábí ohromující sporťáky, z jejichž vzhledu jdou nadšenci do kolen.
Na světě ale žijí tuneři s pocitem, že zvládnou vylepšit něco, co je zdánlivě nevylepšitelné. Jedněmi z nich jsou i návrháři proslulé kontroverzní tuningové společnosti Mansory. Ta se zaměřuje výhradně na luxusní a exkluzivní auta, přičemž v dnešních dnech představuje nové úpravy pro dvě z nejnovějších osmiválcových Ferrari – nejdostupnější kupé Roma a kupé a spider F8 Tributo s motorem uprostřed.
Tuneři z Mansory milují karbon a vsadili na něj i při vlastní úpravě grand toureru Ferrari Roma
Hlavně tradičnější Roma, základní kupé z aktuální nabídky, je mnohými považována za jeden z nejkrásnějších modelů z Maranella vůbec. Svým elegantním minimalistickým designem odkazuje na slavnou éru továrny v 50. a 60. letech minulého století, kdy vznikly legendární modely jako Ferrari 250 GTO. Němečtí tuneři však usoudili, že je málo přeplácaná a nevkusná a rozhodli se ji zkrášlit.
Kompletní úprava Ferrari Roma od Mansory rozbíjí originální čisté linie grand toureru spoustou karbonových doplňků pro „mužný vzhled“ (jak Mansory skutečně uvádí) s výrazným předním splitterem, bočními nástavci prahů, zadním difuzorem a relativně decentním křídlem. V interiéru úpravce vyměnil jen drobnosti a podíval se i pod kapotu.
Karbonových povrchů s klasickou pletenou texturou už je všude plno, a tak úpravci sází na přirozenou krásu kompozitního materiálu
Dvakrát přeplňovaný 3,9litrový vidlicový osmiválec tak zesílil z továrních 620 koní (456 kW) a 761 newtonmetrů na výsledných 710 koní (529 kW) a 865 newtonmetrů. Dynamické vlastnosti pak vzrostly z nejvyšší rychlosti 320 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy na výrazně rychlejších 332 km/h a 3,1 sekundy.
Další novou úpravou pro Ferrari od Mansory je decentnější balíček „Softkit“ pro nejnovější standardní osmiválcový supersport F8 Tributo ve verzích kupé i Spider. Tuner jím navazuje na starší ještě radikálnější úpravu F8XX a dělá model F8 výrazně nápadnějším sporťákem, přičemž působí dost přeplácaným dojmem.
Někteří benzinoví nadšenci říkají, že Ferrari jsou posvátná a neupravují se, ale Mansory s nimi nesouhlasí
Inspirace je stejná jako u Romy, protože Mansory vsadilo na ostře vypadající karbonové exteriérové doplňky, kontrastující s červeným lakem a všudypřítomnými žlutými akcenty. A stejně jako u Romy tuneři upravili i přeplňovaný 3,9litrový osmiválec novými turbodmychadly, sacím i výfukovým potrubím a novým softwarem řízení motoru.
Výsledkem je 880 koní (647 kW) a kolosálních 960 Nm točivého momentu. Tovární síla modelu F8 přitom dosahuje „jen“ 720 koní (530 kW) a 770 newtonmetrů, přičemž z tovární maximální rychlosti 340 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy je nejvyšší rychlost 354 km/h a sprint na stovku za pouhých 2,6 sekundy.
Mansory Ferrari Roma
Mansory Ferrari Roma
Mansory Ferrari Roma
Mansory Ferrari Roma
Mansory Ferrari Roma
Mansory Ferrari Roma
Mansory Ferrari Roma
Mansory Ferrari Roma
Mansory Ferrari Roma
Mansory Ferrari Roma
Mansory Ferrari Roma
Mansory Ferrari Roma
Mansory Ferrari F8 Tributo
Mansory Ferrari F8 Tributo
Mansory Ferrari F8 Tributo
Mansory Ferrari F8 Tributo
Mansory Ferrari F8 Tributo
Mansory Ferrari F8 Tributo
Mansory Ferrari F8 Tributo
Mansory Ferrari F8 Tributo
Mansory Ferrari F8 Tributo
Mansory Ferrari F8 Tributo
Mansory Ferrari F8 Tributo
Mansory Ferrari F8 Tributo
Mansory Ferrari F8 Tributo
Ceník nových tuningových úprav pro nejnovější osmiválcová Ferrari lidé z Mansory nezveřejnili, ale pokud se na ně musíte ptát, zřejmě nejste dost bohatí nebo máte příliš vkusu či respektu k tradici nejslavnější italské značky. Naopak musíme uznat, že se Mansory nebojí odlišit a navrhuje tuningové úpravy, vedle kterých standardní úpravy vypadají až moc všedně.