Hlavní obsah

Pozor, přijíždí Mamut! Hennessey Mammoth 6×6 je šestikolový obr s výkonem 1 000 koní

Foto: Hennessey Performance

Tuningová firma Hennessey plánuje postavit pouze dvanáct těchto (doslova) mastodontů – cenovka každého z nich přitom bude začínat na částce 449 950 dolarů. Už máte našetřeno?

Tohle je tak trochu jiný „Mamut“, než jakého známe tady u nás v Evropě, a byť nejde o luxusní limuzínu, rozhodně jde o vůz, ve kterém by se řada z nás ráda svezla. Vzhledem ke svým rozměrům, výkonu a celkovému vzezření se navíc nebezpečně podobá originálu, tedy pravěkému chobotnatci. Právě přijíždí, teď už oficiálně, Hennessey Mammoth 6×6!

Článek

5,81 metru na délku, 2,09 metru na šířku a 1,97 metru na výšku. Jo, uznáváme, název Mammoth je poměrně výstižné jméno pro nejnovější výtvor od jedněch z největších šílenců v automobilovém průmyslu, firmy Hennessey Performance. A vlastně díky bohu za ně!

Foto: Hennessey Performance

Hennessey Mammoth 6×6 je pořádné monstrum – díky třem nápravám (každá z nich má mimochodem uzávěrku diferenciálu) se nezalekne žádného terénu, díky výkonu rovných 1 000 koní však vytře podlahu s kdejakým sporťákem

Celé jméno tohoto monstra zní Hennessey Mammoth 1000 6×6 TRX a bystré oko si jistě všimne, že vychází z Dodge Ram 1500 TRX. S výkonem prakticky přesně 1 000 koní jde patrně o nejvýkonnější šestikolku na trhu, i tak má však jednu drobnou nevýhodu – vyrobí se jich jen dvanáct. Na druhou stranu – znáte lepší způsob, jak dostat monster truck ke schválení na pozemní komunikace?

Ruku na srdce, už původní Dodge Ram TRX není žádný lenoch, a to díky 6,2l kompresorovému osmiválci o výkonu 700 koní. V případě vozu Mammoth TRX 6×6 však lidé od Hennessey u téměř každého komponentu otočili volume z osmičky tak na dvanáctku. K výkonu 1 000 koní a 1 313 Nm točivého momentu pomáhá mimo jiné zbrusu nový a výkonnější kompresor, který jen sám o sobě má objem 2,65 litru.

Pro tak razantní zvýšení výkonu však pochopitelně nestačí jen větší „supercharger“, jak mu říkají Američané. Firma Hennessey uvádí, že bylo rovněž zapotřebí motor osadit výkonnějšími vstřikovači a zapalovacími svíčkami, došlo rovněž na sportovní vzduchový filtr, výkonnější chlazení a v neposlední řadě také, světe div se, i na nový termostat.

Foto: Hennessey Performance

Motor, 6,2l vidlicový osmiválec, prodělal celou řadu změn, byť už v základu nešlo o žádného lenocha. Došlo na nové vstřikovače, výkonnější chlazení a sportovní vzduchový filtr, zejména je tu však větší kompresor, kde jen jeho objem činí 2,65 litru

„Hennessey při úpravě jakéhokoliv vozu umocňuje stupnici jeho potenciálu na 11, ale v případě vozu Mammoth 1 000 6×6 jsme přeskočili rovnou na 12,“ prohlásil John Hennessey, majitel a zakladatel této tuningové firmy. „Mammoth 6×6 je zkrátka ve všem větší, zlejší a impozantnější. Navíc je pořád drtivě rychlý, přičemž neztratil pranic ze svých terénních schopností. Je to nepopiratelný král silnic!“

Kromě toho na svůj Hennessey Mammoth dostanete odolnější nárazníky, nové osvětlení z LED diod a nechybí pochopitelně ani notná dávka individualizace, takže interiér každého vozu se bude upravovat na zakázku dle přání každého z dvanácti šťastlivců.

Foto: Hennessey Performance

Fotografie interiéru jsou víceméně orientační – každý z dvanácti šťastlivců si bude moci naspecifikovat interiér podle svého gusta. Úpravce vám velmi rád vyhoví i v případě, že byste chtěli nějaké drobné dodatečné změny

Kromě výkonových úprav a individualizace nesmí chybět komponenty nezbytné pro jízdu v terénu – Hennessey Mammoth jezdí na 20palcových kovaných kolech vlastní výroby, která obouvají terénní pneumatiky Toyo Open Country o průměru 37 palců.

Přičtěte k tomu profesionální tlumiče Bilstein, ochranný rám mřížky chladiče na předním nárazníku, prodloužený rozvor, širší rozchod a promyšlený pohon všech (šesti) kol a je jasné, že tohle auto se bude v terénu cítit jako ryba ve vodě.

Zajímavé je, že i přes poměrně velký zásah do konstrukce vozu – v Hennessey totiž museli prodloužit rozvor původního Dodge Ram a až poté namontovali třetí nápravu – dávají záruku dva roky nebo 38 tisíc kilometrů.

Je však pravda, že za cenu bezmála půl milionu dolarů by člověk s nějakou tou zárukou i počítal Ovšem pozor – částka 449 950 dolarů (tedy cirka 10 milionů Kč) včetně výchozího Dodge Ram TRX je jen startovní. Ceny jednotlivých vozů se budou lišit v závislosti na míře individualizace, případně dodatečných úprav. Na druhou stranu, žádné druhé auto patrně nikdy potřebovat nebudete.

Reklama

Související témata:
Načítám