Hlavní obsah

Tento „klasický“ Ford Mustang je ve skutečnosti z roku 2012

Foto: Bring a Trailer

Podvozek, motor i převodovka moderního Fordu Mustang a to vše zabalené do klasické karoserie z roku 1969 – zajímavé pojetí restomodu!

Restomod je fenoménem naší doby – v posledních letech je neuvěřitelně oblíbené vdechnout nový život klasickým vozům tak, že se pod jejich kapotou usídlí výkonnější a často i spolehlivější technika, přičemž po vizuální stránce vozy většinou zůstávají v původním stavu. Ale opravdu jde o jediný způsob, jak může restomod vzniknout?

Článek

Ford Mustang je ikona. Už od 60. let jde o jedno z nejprodávanějších sportovních aut a čas jen potvrdil, že patří mezi nadčasové legendy typu BMW M3, Porsche 911 nebo Mazda MX-5, které tu s námi už také jsou celá desetiletí. Mustang je zkrátka pojem a dost možná každý automobilový nadšenec po něm v určité fázi života alespoň na chvíli zatoužil – a to i v případě, že třeba není vyloženě příznivcem amerických aut.

Foto: Bring a Trailer

Muž z Kanady „narouboval“ na Ford Mustang karoserii ze starého modelu – skvělý nápad, nebo nesmysl?

Jenže co je lepší? Koupit novější model, o který není nutné se tolik starat, ale na druhou stranu nemá ten šmrnc starých bouráků? Nebo zvolit právě onen „starý bourák“, ale střežit padesátiletou konstrukci jako oko v hlavě? Jeden chlapík z Alberty v Kanadě na to šel od lesa – vzal Ford Mustang GT z roku 2012 a opatřil ho karoserií z modelového roku 1969. Výsledkem je zajímavý způsob restomodu.

Prodejce, o kterém známe jen uživatelské jméno „Ree33“, pořídil tento Mustang v roce 2020. Jde o osmiválcový model GT z roku 2012, který byl „postaršen“ prostřednictvím karoserie typu Fastback z modelového roku 1969. Vůz je poháněn moderním 5,0l osmiválcem Coyote a je spřažen s moderní šestistupňovou manuální převodovkou.

Pochopitelně nešlo pouze vzít starou karoserii a „posadit“ ji na šasi moderního auta – bylo zapotřebí rozšířit blatníky, vyměnit stahování a těsnění oken plus upravit některé části interiéru, aby do sebe vše zapadalo. Vůz jezdí na moderních 18palcových kolech, která kupodivu vizuálně fungují dobře, za každým z nich se pak ukrývají moderní kotoučové brzdy s červenými třmeny.

Foto: Bring a Trailer

5,0l osmiválec Coyote se dočkal několika málo úprav, takže bude mít o chlup vyšší výkon než původních 412 koní modelového roku 2012

Interiér je pak prakticky kompletně z novějšího auta včetně palubní desky, volantu, řadicí páky nebo dveří. Čalounění je vyvedeno v černé kůži se stříbrnými doplňky a černými koberečky. Palubní deska však musela být zkrácena, aby nezabírala příliš místa v interiéru a vešla se pod poměrně napřímené okno klasického Mustangu, jak je vidět na fotografiích z interiéru. Z moderního auta pocházejí mimo jiné komfortní prvky jako automatická klimatizace, tempomat, elektrická okna nebo tovární stereo.

Vůz má navíc najeto pouze 23 tisíc mil, tedy necelých 37 tisíc kilometrů. 5,0l osmiválec Coyote nebyl ponechán v úplně sériovém stavu – předchozí majitel použil sací potrubí ze silnější varianty Boss 302, škrticí klapku BBK, novou řídicí jednotku, zapalování od firmy MSD a na závěr výfukové potrubí od vyhlášené firmy Magnaflow. Součástí předprodejního servisu údajně bylo doplnění klimatizace a výměna oleje a olejového filtru.

Jde tedy o zajímavý způsob restomodu, který spojuje to nejlepší z obou světů a technicky vzato jde i o tu jednodušší variantu, neboť tady – tedy s trochou nadsázky – jde v podstatě jen o karoserii klasického Mustangu posazenou na moderní auto. Jenže co hodnota?

No, za velkou louží se osmiválcové Mustangy z roku 2012 prodávají v průměru za 20 tisíc dolarů, tedy za 450 tisíc Kč. Dosavadní nejvyšší nabídnutá částka za tento kus však v internetové aukci činí 52 500 dolarů, tedy bezmála 1,2 milionu korun, což už je cena zánovního kusu z nové série!

Reklama

Načítám