Hlavní obsah

Vzkaz do Škodovky: Chceme, ať vypadá takhle!

Foto: Jan Červenka

Škodovka představila novinářům studii Vision RS na autosalonu v Paříži

Jmenuje se Škoda Vision RS a jako stálý čtenář Garáže jistě víte, že jde o koncept, který nám ukazuje, jak bude vypadat nástupce modelu Rapid. Právě teď ho Škodovka ukázala v předpremiéře na autosalonu v Paříži, den před oficiálním zahájením pro vybrané novináře. A tady jsou první dojmy!

Článek

Ne, ten titulek není nadsázka, tohle je opravdu moc pěkné auto. Takhle bych si představoval sportovní hatchback od škodovky, důstojnou konkurenci pro Golf GTI, Hyundai i30 N a vůbec všechny sportovní hothatche. Octavia RS vypadá vedle Vision RS jako úplně obyčejné auto a my se můžeme jen dohadovat, jak moc bude nová Felicia nebo Popular (tak se má nástupce Rapidu jmenovat) obyčejnější. Odmyslete si interiér, který je opravdu hodně koncept, a stojí před vámi auto, které by se mohlo z fleku vyrábět a zákazníci by tleskali nahlas a podepisovali by objednávky, bez ohledu na to, kolik to má koní, nebo za kolik zrychlí na stovku. Podle dřívějšího vyjádření Alaina Faveye z vedení automobilky prodala Škodovka za loňský rok 66,5 tisíce Rapidů, ale jeho nástupce by měl toto číslo zdvojnásobit. Kdyby vypadal takhle…

Vision RS je plný povedených detailů. Má svalnaté boky, výrazný přední nárazník, krásnou dramatickou záď, bezrámová okna a přední i zadní lampy jsou opravdu velmi povedené. Samozřejmě, že se v žádném případě nedočkáme zapuštěných klik, velkých kol nebo titěrných zrcátek, ale co ten zbytek?

Na krátké tiskovce sice zaznělo, že tohle je předzvěst toho, jak bude vypadat i sériové auto, ale skeptické hlasy varují, že právě o všechny tyhle hezké věci bude nové auto ochuzeno. I bez zadního střešního spoileru a se střízlivějšími nárazníky jsou ale první dojmy jedině pozitivní.

Koncept Vision RS má hybridní pohonné ústrojí, takzvaný plug-in hybrid. Jde o kombinaci čtyřválcového motoru 1.5 TSI s výkonem 150 koní a 102koňového elektromotoru. Jejich společný výkon je 245 koní, což znamená zrychlení na stovku za 7,1 s, pružnou akceleraci z 80 na 120 km/h za 8,9 s, dojezd čistě na elektřinu až 70 kilometrů a taky extrémně nízké emise s hodnotou 33 g CO2/km. Pohonné ústrojí je společně pod přední kapotou, baterie pak najdete s nádrží vzadu. Nicméně nástupce Rapidu se bude prodávat i s klasickými benzínovými motory, diesel pod kapotou nejspíš nečekejme. Základem nabídky budou litrové přeplňované tříválce, ale i čtyřválec 1.5 TSI, který by měl být dostupný i v úpravě na spalování zemního plynu.

V bílé perleťové barvě vypadá opravdu skvěle a mezi novináři to při stržení plachty jen pochvalně zahučelo. Otázka tedy zní - myslíte si, že nástupce Rapidu bude vypadat stejně dobře? To se dozvíme už 6. prosince tohoto roku, kdy má mít opravdový nástupce Rapida světovou premiéru v Tel Avivu. Jsme hodně zvědaví!

Reklama

Načítám