Hlavní obsah

Výroba Tesly Model 3 zrychlená do 48 sekund

Foto: YouTube - Tesla

Tesla Model 3 projíždí výrobní linkou nevadské Gigafactory

Automobilka Tesla rozděluje společnost. Část lidí mluví o amerických elektromobilech jako o slepé větvi a věští její brzký zánik, část potom hltá každé slovo Elona Muska, vidí v Tesle vizionářskou budoucnost a považuje Model 3 za nejdůležitější auto dekády. My však teď ponecháme filozofii stranou a koukneme se, jak se takový Model 3 vlastně vyrábí.

Článek

Následující video dala Tesla na svůj kanál v poněkud „syrové“ formě, na druhou stranu přesně tak to máme rádi. Bez jediného střihu, pouze s výrazným zrychlením, vidíme celý průjezd Modelu 3 montážní linkou Gigafactory v americké Nevadě. Máme tak příležitost vidět, jak se vůz z holého skeletu karoserie promění ve funkční a kompletní auto.

Postupně proběhne montáž karosářských panelů, zasklení ohromné „díry“ ve střeše panoramatickým oknem, montáž palubky s velkým displejem infotainmentu a samozřejmě sedadel a dalšího čalounění. Líbí se nám, že je video bez střihu, na druhou stranu by nás ale docela zajímalo, jak vlastně vypadá taková montáž elektrického pohonného ústrojí nebo baterie, umístěné zespod podlahy.

Montáž vnitřku auta a interiéru je pochopitelně z velké části ruční prací, ale ke slovu přijde i robotizace, případně kombinace obojího. Třeba kompletní palubní desku se sloupkem řízení vkládá do auta výhradně robot, zato menší montážní úchytky a další drobnosti dělají lidé, které až do auta „zaveze“ velké robotické rameno se sedačkou na konci.

Po necelé minutě zrychleného časosběru je video u konce a pracovník továrny vyváží vůz už po ose se svítícím nápisem „Factory Mode“ na středovém displeji. Předpokládáme, že následuje ještě finální kontrola kvality, nicméně ta je zároveň bodem, na který si mnoho lidí stěžuje. Poměrně často se kolem Tesly objevují právě stížnosti na kvalitu a dílenské zpracování některých prvků. Tu a tam něco drnčí, tu a tam se objeví nedokonalosti laku, ale na druhou stranu je nutno brát v potaz, že je Model 3 (potažmo celá továrna Gigafactory) teprve v jakémsi záběhu. A navíc je Tesla pod všeobecným drobnohledem, takže na povrch vyplují mnohdy i docela běžné potíže, jaké se objevují u všech automobilek, jen se kolem nich nedělá tolik rozruchu.

Reklama

Načítám