Hlavní obsah

Výroba Škody Superb se bude překvapivě stěhovat do Turecka

Foto: Škoda Auto

Koncern Volkswagen po dlouhém hledání konečně nalezl vhodné místo pro novou továrnu. Ve hře bylo Bulharsko, Rumunsko a Srbsko, ale nakonec vítězství spadlo do klína Turecku, které bylo vyhodnoceno jako ideální pro stavbu zcela nové linky, z níž budou od roku 2022 sjíždět nové superby a passaty.

Článek

Impulzem pro stavbu nové továrny se stalo naprosté naplnění výrobních kapacit závodu Škoda ve východočeských Kvasinách. Tam se vedle superbů stavěla jednovaječná dvojčata Škoda Karoq a Seat Ateca – právě jejich vysoká obliba si vynutila navyšování výrobního objemu až na naprostou hranu.

Jenže silná poptávka by nových aut snesla ještě víc, což dokládají dlouhé pořadníky s čekací dobou delší než rok, proto začala Škoda uvažovat o nové továrně, kam by mohla výrobu Karoqu a Atecy přesunout. Na začátku tohoto roku proto nastartovali proces analýzy možností, kde ji postavit. Škoda totiž kromě Česka v současnosti vyrábí také na Slovensku, v Rusku, Ukrajině, Kazachstánu, Indii a Číně, pro novou továrnu se proto uvažovalo především o Bulharsku, Rumunsku, Srbsku a Turecku.

Pak se však do věci vložil mateřský Volkswagen a převzal budoucí továrnu pod svá křídla – to byl první zvrat. Druhý a třetí přichází nyní – fabrika se nakonec nebude stavět ve favorizovaném Srbsku, ale v Turecku, a místo přesunu výroby Karoqu a Atecy se tu budou montovat superby a passaty.

Foto: Škoda Auto

Plug-in hybridní Škoda Superb iV se v Kvasinách začala montovat před pár týdny, příští generace však už bude mít v rodném listě uvedené Turecko

Vyplývá to z interních materiálů, které získal server Automotive News Europe. Podle nich v Manise, asi 40 km od Izmiru na západním pobřeží Turecka, postaví Volkswagen továrnu s roční kapacitou 300 000 superbů a passatů (rozdělených v poměru 2 : 1 ve prospěch Passatu). Investice v hodnotě kolem 25 miliard korun přinese práci zhruba 5 000 lidem přímo v továrně i v okolí.

Turecko není vůbec špatná volba, protože má stabilní ekonomiku, 80milionovou populaci a automobilový průmysl tu má slušnou tradici – vyrábí zde již Fiat Chrysler, Renault, Ford, Toyota, Hyundai a Honda. Kvasiny mají zase výhodu vyšší kapacity a větší blízkosti západoevropskému trhu, což je pro výrobu populárních SUV naprosto ideální. Takže se zdá, že na tom nakonec vydělají všichni.

Reklama

Načítám