Hlavní obsah

Vypadá jako starý mercedes, ale jezdí jako nový

Foto: Mechatronik

Citlivá renovace? Ne, ještě citlivější restomod, který ze starého mercedesu udělá auto na každý den

Máte dvě možnosti. Můžete své peníze utratit za modernější, lépe jezdící, vyspělejší, bezpečnější a bůhví jaká ještě „ejší“ automobil, nebo si můžete koupit auto, se kterým budete cool. Tohle je klasická Pagoda s benzinovým osmiválcem a spoustou drobných vylepšení pro 21. století, která cool rozhodně je.

Článek

Německá společnost Mechatronik se starým mercedesům věnuje už víc než dvacet let. A speciálně stará SL má v malíku. Tenhle je však trochu jiný. „Uvidíme, co tenhle krok přinese,“ říkají lidé z Mechatroniku opatrně. To my máme jasno hned. Je to strašná pecka a bude se to líbit!

Foto: Mechatronik

Zvenku nemáte jedinou šanci poznat, že jde o restomod. Jen zvuk je jiný

Mercedes-Benz SL s kódovým označením W113, nenápadně a citlivě vylepšený, je přesně to auto, které nemáte jako veterána, ale bez jakýchkoliv omezení či kompromisů ho můžete používat denně. I proto, že ho pohání spolehlivý a jemně předoucí vidlicový osmiválec z pozdějších modelů spřažený s automatickou převodovkou.

Zpozorněli jste? Mechatronik umí takhle přestavět buď vaše auto, nebo pro vás jedno takové sami seženou. A můžete si vybrat, jestli vám dodají v podstatě úplně nové, nebo mu nechají čím dál tím oblíbenější patinu, tedy původní karoserii, a implementují jen to, co si objednáte.

Základem přestavby je samozřejmě motor. Původní Pagoda má řadový šestiválec, ale ten vystřídá jeden z nejlepších motorů od Mercedesu vůbec. Jde o 4,3 litrový motor V8 z roku 1997 s označením M113. Je o třicet kilogramů lehčí než motor, který nahrazuje, a dává 275 koní. A asi vás nepřekvapí, že je po kompletní generálce, dvou dnech zajíždění na motorové brzdě a Mechatronik vám na něj dokonce dá záruku.

Další z věcí, která sice není vidět, ale je stoprocentně funkční, je podvozek. Pružiny a tlumiče jsou od KW, auto dostane protiprokluz, větší brzdy z Mercedesu S z devadesátých let (má označení W140 a říká se mu Mamut), a dokonce i ABS. To všechno se hodí, protože takto upravené auto zrychlí na stovku za 6,5 sekundy a jede 200 km/h.

Foto: Mechatronik

Tohle asi nepotřebuje komentář, že?

Uvnitř si pak můžete naporoučet Bluetooth, USB zásuvky, elektrická okna, vyhřívaná komfortní sedadla nebo třeba klimatizaci a navigaci. A pak ještě kůži. Spousty kůže. Opravdu záleží jen na tom, kolik jste připraveni utratit.

Mechatronik všechny tyhle přestavby dělá na zakázku, ale ročně jejich dílny neopustí víc než deset aut. Jde o pět kompletních úprav, kdy auto renovují, a dalších pět je v podstatě poskládáno úplně od šroubku znovu. Ceny jsou individuální a firma vše řeší, až když si u nich chcete přestavbu skutečně objednat. Jinými slovy, pokud se musíte ptát na cenu, nemůžete si to dovolit.

Na závěr se sluší zmínit, že německá firma Mechatronik byla založena v roce 1997 ve Švábsku a původně měla tři zaměstnance. Nyní ji najdete severně od Stuttgartu, sídlí v hale, která má víc než 6 000 metrů čtverečních, a pracuje v ní víc než čtyřicet nadšenců, kteří s láskou a péčí snoubí moderní technologie s klasickým designem. Jejich cíl je jasný – zachovat tvary a kouzlo původních mercedesů, ale udělat z nich zároveň tak moderní auta, jak jen podvozek a karoserie dovolí.

Reklama

Načítám