Hlavní obsah

Vyberte úspory, vykradněte banku a kupto nejlepší Porsche!

Foto: Archiv Garáž.cz

To, co se děje poslední rok na poli sportovních aut a co nás čeká v následujících letech, je zkáza zábavných sportovních aut tak, jak jsme je znali. Proto právě teď je nejvyšší čas, koupit to nejlepší Porsche. Verzi GT3 s atmosférickým motorem a manuálem. Brzy nebude.

Článek

Stejně jako ostatní automobilky i Porsche připravuje změnu na své řidičské modle. Nejlepší, nejzábavnější a nejovladatelnější varianta 911, která má hodně atmosféry motorsportu, přijde o to nejcennější. O atmosférický motor. Čtyřlitrový plochý šestiválec se dostal na svůj vrchol a v poslední generaci 991.2 nabízí 500 koní. Dokonce po faceliftu přispěchali znovu s manuální převodovkou a několika dalšími variantami, které jsou posledním záchvěvem před razantní změnou. 

A co nás tedy čeká? Současná GT3 se bude ještě nějakou chvilku vyrábět, ale nová generace 992 se objeví možná v příštím roce, možná v roce 2020. Záleží na tom, kdy se představí standardní provedení nového modelu 911. Každopádně v případě GT3 nahradí plochý atmosférický šestiválec nový přeplňovaný s výkonem někde okolo 550 koní. Kromě toho už nebude možné objednat manuální převodovku a místo toho zůstane v nabídce pouze osmistupňová převodovka PDK s pádly pod volantem. Porsche tvrdí, že se výrazným způsobem zaměří na snižování hmotnosti. Ono také musí, protože nový motor bude podstatně těžší než ten atmosférický. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Hodnoty samozřejmě budou lepší. Nejen výkon a točivý moment, ale především zrychlení. Nová 911 GT3 generace 992 by měla na stovku zrychli kolem 3 sekund, na 200 km/h se dostane za 9 sekund a maximálně pojede okolo 330 km/h. Na jednu stranu bychom měli být v pohodě, protože Porsche je jednou z mála automobilek, která na co sáhne, to funguje skvěle, ale nám je smutno, protože tím GT3 ztrácí určitý charakter. Ano, už dlouho je v nabídce verze Turbo. Ale to je něco jiného. To je vrchol potravinového řetězce, neskutečné auto s pohonem všech kol, které si dá k snídani většinu supersportů a zvládne i okruh. Ale bylo výjimečné i proto, že zbytek 911 byl atmosférických, až na další extrém v podobě GT2. Teď tohle označení trochu ztrácí smysl, když všechny 911 budou mít přeplňovaný motor a ty rozdíly v charakterech jednotlivých 911 se postupně zmenší na minimum. 

Reklama

Načítám