Hlavní obsah

Volkswagen přiveze do Paříze nový elektromobil

Foto: Archiv Garáž.cz

Nové éra Wolfsburgu oficiálně začne už na podzim. Koncern nám slíbil nekonečný příval zelených vozů a ten první představí už na blížícím se autosalonu. Půjde o koncept, ale prý už hodně blízký realitě.

Článek

Velikostně by měl mít nový elektromobil od VW nejblíž ke Golfu, půjde tedy o standardní hatchback, ačkoliv pokud máme vycházet z dosavadních designových studií elektromobilu od VW, půjde spíš o krabici podobnou BMW i3. Plánovaný dojezd by měl být ohromujících 400 až 600 kilometrů (zatím věříme spíše té spodní hranici) a Volkswagen kromě masové výroby elektromobilů momentálně řeší hlavně produkci baterií. Nedávná studie mezi majiteli Nissanu Leaf (dojezd cca 120 km) naznačila, že 87% majitelů si s tímto spíše omezeným dojezdem plně vystačí. A my dodáváme - co jim také zbývá. Pokud si koupíte vůz s podobným dojezdem, zřejmě ho máte za určitým účelem. Dvacet kilometrů denně od dveří ke dveřím a noc strávená v zásuvce je sice hezkým scénářem, ale zdaleka ne pro každého. Minimálně v Evropě tedy...

Foto: Archiv Garáž.cz

Vyšší dojezdy už jsou ale zjevně na obzoru a to je skvělé. Věříme, že se během několika let elektromobily dostanou k rychlému dobíjení a slušným dojezdům, čímž se vyřeší jejich hlavní překážka v očích majitelů spalovacích aut. My máme ale ještě jeden problém. Nemohl by někdo zapracovat na tom designu? Tesla snad přesvědčivě ukázala, že elektromobil nemusí být hranaté nebo ocucané cosi s vysokou karoserií a disproporčními tvary. Jestli bude nový elektroVW vypadat trochu jako i3, nikdy se mezi zákazníky neinfiltruje tak rychle, jak by si automobilka přála. Pevně doufáme, že představený prototyp se od předchozího VW BUDD-e (na obrázku) přeci jen trochu distancuje směrem k tradičnímu volkswagennímu designu - nudnému, ale přesto trochu podbízivému. 

Reklama

Načítám