Hlavní obsah

Volkswagen Golf R Variant přijíždí v novém a lepším

Foto: Volkswagen

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejrychlejší Volkswagen Golf se vrací také v praktičtější verzi Variant a kombinuje našlapanou techniku standardního „erka“ s prostornějším interiérem. Tenhle sportovní kombík zvládne cestu do školky i rychlou vyjížďku po okreskách, aniž by to pro něj bylo velkou výzvou.

Článek

Nový Volkswagen Golf R Variant opět spojuje všechno, co se nám na nejrychlejším sportovním hatchbacku z Wolfsburgu líbí, a přidává k tomu více praktičnosti díky většímu zavazadlovému prostoru a střešním ližinám pro další zvětšení úložné kapacity. Nejnovější Golf R Variant je větší než předchůdce, takže nabízí více místa pro posádku a s objemnějším kufrem pojme 611 litrů zavazadel. Sklopením opěradel zadních sedadel pak objem vzroste na celkových 1 642 litrů.

I když prostornější nejrychlejší Golf umí zastat pozici řidičského auta na zábavu, ve Volkswagenu si uvědomují, že jej většina majitelů bude použít pro každodenní život, a proto „erku“ nechybí nic z praktičnosti normálního kombíku. V zavazadelníku nechybí háčky, poutací oka nebo síť pro uchycení zavazadel. Součástí výbavy je také zásuvka na 230 voltů a elektricky ovládané tažné zařízení.

Z nejnovějšího klasického Golfu R kombík přebírá téměř všechno, a to včetně přeplňovaného zážehového dvoulitrového čtyřválce z řady motorů EA888 s nejvyšším výkonem 320 koní a točivým momentem 420 newtonmetrů. Ve srovnání s předchůdcem je nové „erko“ silnější o 20 koní a 20 newtonmetrů. Sériově je Golf R Variant vybaven sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion se systémem R-Performance Torque Vectoring, který variabilně rozděluje točivý moment mezi kola zadní nápravy.

Inovativní pohon s novou zadní rozvodovkou rovněž upravuje rozložení točivého momentu mezi přední a zadní nápravou a je propojen s dalšími podvozkovými systémy. Golf R Variant je vybaven elektrickou uzávěrkou diferenciálu XDS a adaptivním podvozkem DCC. Inženýři se při vývoji snažili o to, aby i praktičtější „erko“ charakterizovaly precizní neutrální jízdní vlastnosti, optimální trakce a vynikající agilita.

S trochu vyšší hmotností je Variant téměř neznatelně pomalejší než běžný Golf R a akceleraci z klidu na stovku zvládá za 4,9 sekundy tedy o 0,2 sekundy pomaleji než hatchback. Standardně Golf R Variant jezdí maximální rychlostí 250 km/h a s příplatkovým balíčkem R Performance Package vzroste nejvyšší rychlost na 270 km/h. Součástí balíčku jsou devatenáctipalcová kola a jízdní režimy Special se speciálním naladěním pro okruh Nürburgring a Drift, s nímž Golf R rád hází zadkem.

Volkswagen Golf R Variant je v Česku již v prodeji a základní cena začíná od 1 225 900 korun.

Reklama

Související témata:
Načítám