Hlavní obsah

Volkswagen a Audi představují v Číně zelenou budoucnost

Foto: Archiv Garáž.cz

Když se řekne A, musí se říct i B a C. Po Škodě Vision E vám tedy ukazujeme nové elektrické crossovery od Volkswagenu a Audi. Na trh by měly přijít co nevidět a podobně jako škodovka slibují velký výkon i dojezd.

Článek

Škoda Vision E představila první elektrickou škodovku, pokročilé autonomní technologie a dravý design. Její koncernoví bratříčci dělají totéž. Největším želízkem na stánku v Šanghaji je dost možná Volkswagen I.D. Crozz. Vypadá jako crossover se splývavou zádí (jak překvapivé), přijíždí na nové elektrické platformě MEB a nabízí minimální převisy a maximální vnitřní prostor. Zadní dveře jsou posuvné, vůz má jednoduchý interiér s futuristickým volantem a velkým tabletem, ale to je stejně jako svítící loga Volkswagenu spíše autosalonovou kosmetikou, která se do sériové verze nemusí dostat.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nás víc zajímá třísetkoňový elektromotor s dojezdem 500 km, který pravděpodobně I.D. Crozz sdílí s Vision E. S rychlonabíječkou se dá dobít na 80% za třicet minut a Crozz samozřejmě počítá i s autonomním řízením. Možná dokonce pokrokovějším než Škoda, protože nabízí i možnost schovat volant do palubní desky a maximalizovat tak prostor pro posádku. Definitivně vám tak sebere řízení z rukou. Lze očekávat, že první I.D. sériový vůz, který by měl přijít na trh v roce 2020, nebude všechno tohle umět a ještě ho budeme muset řídit. Dobrou zprávou je, že podle VW se tenhle crossover vyznačuje podobnou dynamikou jako Golf GTI.

Foto: Archiv Garáž.cz

Audi e-Tron Sportback koncept je předzvěstí sériového modelu, který by měl dorazit už za dva roky. Tento crossover z některých úhlů vypadá opravdu spíš jako robustní kupé. Uhrane množstvím LED diod, ze kterých jsou složeny nejen svítilny, ale také ikonické logo automobilky. Vůz má 4,9 metrů na délku a skoro dva metry na šířku, takže nejde o žádného prcka, ale tomu naštěstí odpovídá i výkon. Elektromotor má 430 a dočasně dokonce až 500 koní, to když potřebujete z nuly na stovku odfrčet za 4,5 sekundy.

Foto: Archiv Garáž.cz

Pod kapotou se skrývá 95 kWh baterie, která by podle evropského měřícího cyklu měla stačit - ano, hádáte správně - na 500 km. Audinka je spíše designovým cvičením a náznakem nového jazyka, který by mohlo pochytit i chystané Audi A8. Můžeme ale očekávat mj. i pokročilé autonomní funkce a prémiový interiér. 

Reklama

Načítám