Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.
Zatímco celoevropský prodej osobních vozů se za první pololetí letošního zvýšil jen o 2,5 procenta, jeden segment vystřelil o závratných 43,7 procent. Jsou to kompaktní SUV a crossovery, dohromady se jich prodalo 1 210 411 kusů. S tímhle tempem se do konce roku stanou druhou nejsilnější automobilovou třídou hned po malých vozech!
Článek
Škodovka moc dobře věděla, proč vstoupila do segmentu SUV. A mohlo to být ještě lepší, kdyby to zvládla dříve a už nyní by měla v nabídce i teprve chystaný crossover. Třída kompaktních SUV a crossoverů totiž zažívá nevídaný boom a nové vozy jako Volkswagen T-Roc, Citroën C3 Aircross nebo Seat Arona se v celé Evropě těší mimořádné oblibě. A třeba takový Renault Captur nebo Nissan Qashqai, které vládnou příslušným třídám, musí dělat svým výrobcům mimořádnou radost.
Na druhé straně jsou pak segmenty, kde je pokles i více než poloviční. Řeč je o třídě minivanů, kde je propad prodejů celých 53 procent! Ostatně tato auta už většina výrobců odepsala a místo nich nabízí právě SUV, nebo dodávky upravené jako osobní vozy. Zákazníci opouští i segment luxusních SUV, kde je propad bezmála třiadvacet procent, a k našemu smutku se snižuje i prodej sportovních aut - po zrušení modelu Scirocco se tak lídrem třídy stal Ford Mustang. Tohle všechno vyplývá z průzkumů společnosti Jato Dynamics, která se dlouhodobě věnuje sledování automobilového trhu nejen v Evropě, ale po celém světě.
Kromě kompaktních SUV a crossoverů ovšem rostou i elektromobily. Třeba takový Nissan Leaf, který se dočkal modernizace, vystřelil o závratných 61 procent. Celkem se pak prodej elektromobilů zvýšil o 37,7 procent na 105 736 kusů za první půl rok.
Nejprodávanější auta v Evropě po jednotlivých segmentech pak najdete v naší galerii.