Hlavní obsah

Už se vyrobilo 10 tisíc kusů Lamborghini Aventador

Foto: Lamborghini

Po skvělých 14 tisících vyrobených Huracanů má Lamborghini další důvod k oslavě – 10 tisíc vyrobených Aventadorů!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Lamborghini se zkrátka opravdu daří. Není to tak dávno, co slavili podobně jubilejní počet vyrobených kusů modelu Huracan, teď se skvělý prodejní milník podařil také jeho většímu, a nutno podotknout dražšímu bratrovi – velkému dvanáctiválcovému hyperautu jménem Aventador. Zdá se to k nevíře, ale na světě je evidentně při nejmenším 10 tisíc bláznů, kteří mají zbytečných 8 milionů korun. A to se ani nebavíme o speciálních (čti dražších) edicích…

Článek

Poprvé se Aventador představil světu v roce 2011 na ženevském autosalonu. Hlavním záměrem – jak už jsme si v podstatě u Lamborghini zvykli – bylo šokovat. A to se rozhodně povedlo. Směr, jakým se ubere design dvanáctiválcových Lamborghini, tehdy nastínil limitovaný model Reventón, který byl do značné míry inspirován designem neviditelných bombardérů.

Foto: Lamborghini

Když se Aventador poprvé představil, jeho vzhled nezapřel svou inspiraci u bojových letounů

Reventón však pochopitelně vznikl na základech staršího typu Murciélago, kdežto Aventador byl prakticky od základu nové auto – dostal do vínku nové zavěšení „push-rod“ inspirované závodními vozy a dostal novou bleskurychlou převodovku. Ačkoliv pořád jen jednospojkovou pro zachování toho pravého dramatu a starých dobrých kopanců do zad během řazení. A pomyslnou třešní na dortu byl také po téměř pěti dekádách úplně od základu nový motor.

Měl, stejně jako poslední verze Murciélaga, objem 6,5 litru, dvanáct válců uspořádaných do V a atmosférické plnění. Ale věřte, že snad ještě s výjimkou loga na bloku motoru tady podobnosti končí. Výkon byl nekompromisních 700 koní, takže dával téměř 108 koní na litr. Rok nato přišel Aventador Roadster s dvěma demontovatelnými střešními díly, kde každý z nich vážil pouhých 6 kilo.

Foto: Lamborghini

6,5l V12 byl po téměř padesáti letech „od podlahy“ nový motor

A když už v Lambu „usekli“ Aventadoru střešní panely, řekli si, že zkusí prodat také jeden typ úplně bez střechy – ten nesl jméno Aventador J, a opravdu vznikl pouze jeden. Výkon byl stejný jako u původní verze, maximální rychlost byla o něco nižší, ale přesto přesahovala 300 km/h. Pokud je nám dobře známo, tento doslova jedinečný kus našel svůj domov v Japonsku.

Foto: Lamborghini

Lamborghini Aventador J

Po pěti letech od představení přišel „facelift“ jménem Aventador S s výkonem zvýšeným na 730 koní, několika málo aerodynamickými úpravami a upraveným odpružením. Později přišel dle tradice také Aventador s označením SV, neboli Super Veloce. To nejlepší ale mělo teprve přijít – Aventador SVJ. Motor tu dával výkon 770 koní, a v kombinaci se značně upravenou aerodynamikou se podařilo verzi SVJ stát na nějakou (ovšem ne příliš dlouhou) dobu králem obávané Severní smyčky. Vzniklo pouhých 900 kusů.

Na různé varianty modelu Aventador v průběhu let se můžete podívat v galerii.

Jubilejním desetitisícím vozem Lamborghini Aventador byla verze SVJ Roadster ve světle šedé barvě Grigio Acheso s červeným interiérem. Jeho domovem by podle všeho mělo být Thajsko.

Vzhledem k tomu, že „funkční období“ Aventadoru se pomalu ale jistě chýlí ke konci, vyrobili s Sant’ Agatha Bolognese ještě speciální oslavnou verzi SVJ 63, která oslavuje rok založení v roce 1963. V této edici vzniklo přesně 63 kusů kupé a rovněž 63 kusů bez střechy.

Reklama

Načítám