Hlavní obsah

Úpravce Manhart udělal z Audi RS Q8 900koňovou střelu

Foto: Manhart

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Supersporty celého světa, třeste se! Německý úpravce Manhart právě nadopoval obrovité SUV Audi RS Q8 na výkon neskutečných 900 koní, takže se svou brutální rychlostí může směle měřit s exotickými dvoumístnými speciály od věhlasných značek. Měřit se s nimi však může i cenou…

Článek

Jen si to představte – svištíte si pohodlných 250 km/h po Autobahnu ve svém novém Porsche 911, když tu si ve zpětném zrcátku všimnete, že vás z dálky někdo vyblikává a vyhání vás do pomalejšího pravého pruhu. Tak to ne, přeci se necháte potupit! Zadupnete plyn, zrychlujete až na třístovku, ale pořád máte plné zrcátko LED světel. Tak kapitulujete, poslušně uhnete a zjistíte, že vás právě zostudil rozzuřený nosorožec!

K ničemu jinému gigantické, hranaté a nasupené Audi RS Q8 vážící 2,3 tuny nelze přirovnat. Jenže tohle rozhodně není „obyčejné“ RS Q8 – tedy pokud takovým slovem jde nazvat monstrum s dvakrát přeplňovaným 4,0 V8 o výkonu 600 koní a 800 Nm, stovkou za 3,8 sekundy a maximální rychlostí 305 km/h. Kdepak, tohle je ještě daleko divočejší zvíře…

Do parády si ji totiž vzal německý úpravce Manhart, a díky větším turbodmychadlům, propracovanější výfukové soustavě a dalším vylepšením z ní vymáčkl neskutečných 900 koní (proto se jmenuje RQ 900) a 1 080 Nm. Má také o 30 mm snížený podvozek, karbon-keramické brzdy a posílenou převodovku, aby dokázala tak masivní výkony přenést na všechna čtyři poháněná kola (obutá do 23palcových pneumatik).

Co udělá s dynamikou auta zvýšení výkonu o polovinu? Těžko se to představuje, ale tipujeme zrychlení na stovku na hranici 3 sekund a maximální rychlost blížící se 350 km/h. Všem Porsche, Ferrari, Lamborghini a McLarenům brázdícím silnice se rázem rozklepala kolena…

Ale šance, že se s nějakým na silnici utkají, není příliš vysoká – Manhart totiž vyrobí jen 10 kusů, každý s pořizovací cenou atakující 8 milionů korun. Ano, za takové peníze byste už vážně mohli mít Porsche, Ferrari, Lamborghini nebo McLaren, jenže do nich se vám nevejdou tři modelky naráz.

Reklama

Související témata:
Načítám