Hlavní obsah

Unikátní Mercedes S-Klasse v kombíku není od Mercedesu

Foto: Stuart Parr Collection

Třída S je dlouhodobě to nejlepší, co od Mercedesu můžete mít – luxusní kočáry našlapané komfortní výbavou, špičkovou mechanikou a nejmodernější technikou. Má to jenom jediný problém (tedy kromě astronomické cenovky, která však majitele příliš netrápí), nevyrábí se jako kombík. Co ale s tím, když právě jeden takový chcete?

Článek

Luxus nejde příliš ruku v ruce s praktičností, proto se velké koráby pro kapitány průmyslu obvykle nevyrábí v ryze užitkové variantě kombi. Dokonalé ticho na palubě rušené křikem dětí? Sedačky v krémové kůži ušpiněné od psích pacek? No jak by to vypadalo?! K elegantnímu obleku si přece taky nikdy neberete batoh na záda… Proto se nelze divit, že Mercedes-Benz svou vrcholnou S-Klasse nikdy nevyráběl ve variantě kombi – dokonce ani na zakázku pro své vážené zákazníky. Ti pak museli hledat jiné cesty…

Pomocnou ruku nabídla firma Caro International, hamburská karosárna specializující se na prodloužené limuzíny, balistickou ochranu a úpravy interiérů. Když jim v roce 1990 jeden zákazník předal svou novou limuzínu Mercedes 560 SEL (tedy variantě s prodlouženým rozvorem poháněné 280koňovým 5,6 V8) generace W126 a požádal je, aby ho přestavěli na kombi, byla to pro ně nová výzva.

Zvládli to ale perfektně – cíleně přitom využili existující díly Mercedesu, konkrétně třeba zadní sklo a koncová světla modelu W124. Tak se z 560 SEL stal 560 TEL (písmeno „T“ v názvu používal Mercedes tradičně pro kombi). Zpracování vypadá perfektně a kufr nabízí solidní prostor i využitelnost, aniž by vůz ztratil na eleganci či stylu. Je to prostě stále král mezi automobily, jen o trochu prostornější.

Dobrá zpráva je, že je tento jedinečný exemplář momentálně na prodej. Ačkoliv má najeto 103 tisíc kilometrů, zdá se být v dokonalém stavu, takže by stačilo sednout a jezdit. Špatná zpráva je, že tento unikát určitě nevyjde lacino a jestli se na něj budete chtít nejdřív podívat, musíte vyrazit do New Yorku do firmy Stuart Parr Collection.

Historie ukázala, že pro luxusní auta s přidanou praktičností prostor na trhu skutečně existuje – právě proto se v roce 1969 narodil Range Rover, a rozjel tak tržní segment velkých, drahých SUV, kterých má nyní Mercedes v nabídce hned několik...

Reklama

Načítám