Hlavní obsah

Unikátní Ferrari 275 GTB 6C bylo jen pro nejlepší klienty

Foto: Girardo & Co

Málo se to ví, ale Enzo Ferrari, o kterém si mnoho lidí neprávem myslí, že to byl starý mrzout, považoval některé klienty za speciální, a prodával jim tak lepší auta než ostatním. Jedno takové 275 GTB nyní hledá nového majitele.

Článek

Když se řekne Ferrari a šedesátá léta, většině lidí se vybaví ikonický model 250 GTO. Bylo by ale chybou, myslet si, že to byl jediný vzpínající se hřebec té doby a ostatní maranellské sporťáky nestojí za řeč. Krásným příkladem je například toto Ferrari 275 GTB 6C z roku 1965.

Za názvem doplněným o zajímavý přídomek se ukrývá docela vzácné auto. Jen pár kousků modelu 275 GTB totiž opustilo brány továrny se šesticí karburátorů Weber 40 DCN. Běžně se totiž na slavný motor Colombo V12 o objemu 3,3 litru montovaly jen tři. Tady je jich ale skutečně šest, což je řešení používané značkou Ferrari v závodech. V civilních autech našlo uplatnění jen zřídka a sám Enzo Ferrari s jeho použitím neplýtval. Schovával si je pro své nejlepší klienty, a tak podobných aut neprodal ani 60.

Foto: Girardo & Co

Opravdu skvostný kousek techniky

I bez této vychytávky patří model 275 GTB k tomu nejkrásnějšímu, co z bran Ferrari vyjíždělo. Ostatně svým designem slavnější 250 GTO také trochu připomíná. Ovšem nemůže zapřít ani inspiraci od závodního modelu 250 LM. Podívejte se třeba na přední světla. Ferrari se také chlubilo skvělým vyvážením díky transaxle převodovce a nezávislým zavěšením všech kol.

Foto: Girardo & Co

Kdo by si sem nechtěl sednout?

A kdo že byl tím prominentem, kterému starý Il Commendatore prodal speciální model? Nikdo jiný než hrabě Vittorio Zanon di Valgiurata, čestný prezident Automotoclubu Storico Italy a známý sběratel. Mimochodem, nový majitel k autu dostane i spoustu dokumentace včetně osobní korespondence mezi Ferrarim a Zanonem. Enzo mu v ní doslova píše: „S ohledem na váš sportovní jízdní styl jsem vám osobně do nového auta nechal dát šest karburátorů.“ Tomu říkáme přístup k VIP klientovi.

Raritnosti auta si je pochopitelně aukční síň Girardo & Co dobře vědomá. Stejně tak cenu šroubuje i precizně provedená renovace v osmdesátých letech od Atofficina Sauro a Egidia Brandoli. Mimochodem Brandoli dříve pracoval pro společnost Carozzeria Scaglieti a je dodnes jedním z největších odborníků na renovace karoserií a laků starých Ferrari. Auto má stále původní motor a převodovku. Uvidíme, na kolik se nakonec vyšplhá cena tak speciálního kousku.

Reklama

Související témata:
Načítám