Hlavní obsah

U Mercedesu tuší, že vlastní offroady je třeba popohnat

Foto: Archiv Garáž.cz

Jeden z inženýrů německé automobilky, Jurgen Eberle, nebyl spokojen s označením All Terrain na svém éčkovém kombíku, a rozhodl se vzít věci do svých rukou. Výsledkem je splněný sen všech chalupářů.

Článek

Mercedes-Benz je samozřejmě v oblasti individuálního tuningu přeborníkem, stačí si vzpomenout na bláznivou géčkovou šestikolku, nebo námi velmi oblíbený G500 4x4 na druhou, který to dotáhl až do limitované edice. Tohle je ale trochu jiná káva, protože Eberle si koupil standardní éčkový kombík s "paketem pro mizerné cesty", tak trochu jako Allroad nebo Alltrack od německé konkurence. Prostě pár plastů, o fous vyšší světlá výška a trochu zakrytovaný spodek. Jen ten název All Terrain, tedy Do všech terénů, mu nedal spát. A tak se rozhodnul svůj vůz postavit na portálové nápravy a jedenatřicetipalcová kola. Světlá výška je teď krásných 40 centimetrů, což je dvojnásobek běžný v téhle kategorii. Ano, E-Class All Terrain nemá uzávěrky, nemá ani zkrácené terénní převody, takže jde spíš o image, ale s přeplňovaným dieselovým šestiválcem o výkonu 328 koní se dá spousta problémů ve středně náročném terénu vyřešit silou.

Foto: Archiv Garáž.cz

Je to hezká hračka, která dokazuje, že zvýšený kombík na velkých gumách bude vždycky pohlednější než zavalité SUV ve stylu GLE. Ostatně SUV se zrodila právě ze sňatku tradičních offroadů a kombíků, kterým se přidala světlá výška, čtyřkolka a jen ve výjimečných případech i nějaká ta lepší výbava do terénu. Eberleho unikát bychom si do garáže nastěhovali hned, ačkoliv je díky obřím kolům i trochu neprakticky široký. Mercedes dokonce uvažuje o limitované sérii v tomhle duchu, která by se dostala až k zákazníkům. Pravděpodobně by nebyla tak ultimátní, ale i tak by nás bavila. Snad jen ta nákladová hrana by mohla lidem menšího vzrůstu trochu zavařit. :)

Reklama

Načítám