Hlavní obsah

Trojková Fabia končí, requiem hraje kombík v edici Tour

Foto: Michal Jirák

Pro trojkovou Fabii si sice už jede Charón, nicméně než ji převeze přes řeku Styx, vůz dožije ve formě edice Tour

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Lidová Fabia ve své třetí generaci balí krám a pomalu odchází na pole ojetin, kde ji čeká neméně zářná budoucnost. Na poslední cestu se populární česká škodovka vydala s batohem na zádech a v dobře známé edici Tour. Půjde o podobně atraktivní nákup jako v případě jedničkové Octavie, nebo se vyplatí počkat na čtvrtou generaci?

Článek

Jednička mezi soukromníky v Česku se pomalu loučí a ve své třetí generaci nabízí mimo skladových vozů také notně osekanou variantu Tour. Ikonické pojmenování je nám dobře známé z minulých let, kdy se pod tímto označením poměrně slušně prodávala například jedničková Octavia. Jenže je to, co nabízí Fabia, skutečně výhodná koupě? Inu, posuďte sami.

Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia Tour útočí na vaše smysly. Zaujme?

Tak prvně, pokud si chcete poroučet z hlediska motorizací, máte smůlu. Hoši z Mladé Boleslavi pro vás nachystali pouze litrové tříválcové TSI o výkonu 70 kW, spárované s pětirychlostním manuálem nebo sedmistupňovým automatem DSG.

V obou případech vám musí postačit 160 Nm točivého momentu na předních kolech, maximálka 188 kilometrů za hodinu a zrychlení z nuly na sto za 10,8 sekundy, respektive 11,2 sekundy v případě samočinného řazení.

Tovární výbavy jsou k dispozici dvě – Active a Ambition. V základu se můžete těšit třeba na šest airbagů, centrální zamykání s dálkou, velký palubní počítač, manuální klimu, přední okna a zpětná zrcátka v elektrice a na infosystém s 6,5palcovou dotykovou obrazovkou. Majitele DSG jistě potěší kotoučové brzdy vzadu (namísto bubnů) nebo asistent rozjezdu do kopce.

Foto: Škoda Auto

Základní výbava na pohled vlastně nepůsobí úplně chudě

Cena u verze s mechanicky ovládaným řazením začíná na 329 900 Kč, zatímco za DSG variantu dáte 369 900 Kč.

U dražšího výbavového stupně lze očekávat navíc ještě 15palcová litá kola, omezovač rychlosti, přední mlhovky a další dekorativní i funkční prvky (např. deštník). Provedení s DSG opět přijedou vybavená kotouči vzadu a asistentem pro rozjezd do kopce.

Foto: Škoda Auto

Vyšší stupeň už láká na různé dekorativní i funkční prvky

Cenově se pohybujeme od 349 900 Kč za manuál a od 389 900 Kč za automat. K dispozici jsou samozřejmě různé balíčky, které v kombinaci (pokud budete chtít hodně utrácet) zvednou finanční stránku klidně o 100 000 Kč, nicméně už jde o volitelnou (dobrovolnou) výbavu.

Nás zaujala plnohodnotná rezerva za 3 000 Kč, klima paket (vyhřívaná přední sedadla a ostřikovače) za 9 900 Kč nebo zvýšený podvozek za 3 000 Kč, respektive paket pro špatné cesty za 4 000 Kč (dostupné dle verze).

Foto: Škoda Auto

Příplatků je poměrně dost, takže jestli chcete utrácet...

Ekonomicky tedy nejde o žádnou velkou pecku, nicméně Škodovku nelze srovnávat s Dacií, ačkoli by si to koncernové vedení přálo. Faktem zůstává, že trojková Fabia platí za takový etalon běžného auta pro obyčejné lidi, a navíc blížící se čtvrtá generace odstartuje pouze jako hatchback a na populární Combi bude třeba čekat dlouhé měsíce.

Takže vyplatí se Tour? Pokud nespěcháte a jdete spíše po hatchbacku, tak ne. Fabia číslo 4 bude vymakanější téměř ve všem. Jestliže však chcete kompaktní rodinné kombi, nevadí vám si lehce připlatit, směle doporučujeme. Pořád se totiž bavíme o solidním autě pro každodenní využití, navíc s kufrem o objemu 530 litrů, což se především v Česku počítá.

Reklama

Načítám