Hlavní obsah

Toyota v Ženevě ukáže dvě speciální edice Corolly

Foto: Toyota

Toyota Corolla GR Sport

Ženevský autosalon nebude jen o nových modelech a konceptech všeho druhu. Kdo nemůže buď jedno nebo druhé nabídnout, musí se zde prezentovat jinak, ale přesto musí zaujmout. Toyota sází na model, který se zapsal do historie a prošel hned dvěma vcelku zajímavými úpravami.

Článek

Pokud byste to nevěděli, Toyota Corolla je historicky nejprodávanějším modelem na světě. Tohle premiantství si drží neuvěřitelných 15 let a do budoucna to nevypadá, že by se na tom mělo něco měnit. Jen za 10 měsíců loňského roku si ji pořídilo po celém světě neuvěřitelných 995 356 lidí. A jak asi čekáte, tohle číslo stále roste. Není tedy třeba pro Ženevu připravovat nový model, stačí prostě ukázat dvě velmi zajímavé verze Corolly, přičemž jednu ocení milovníci sportovní jízdy, druhou zase fanoušci výletů na kole a dobrodružství.

A začneme tou sportovnější. Její jméno je Corolla GR Sport. Jde o druhý model rodiny GR Sport, který Toyota ukazuje – tím prvním byl na loňském autosalonu v Paříži model Yaris GR Sport. Corolla ve sportovním kabátku bude nabízena ve variantách hatchback a Touring Sports, přičemž zákazníci si budou moci vybrat ze dvou motorizací. Obě budou částečně hybridní, nabídnou také autonomní dobíjení a jejich objem bude buď 1,8 nebo 2 litry.

Toyota hodně zapracovala na designu této novinky. Ten vychází ze stupně výbavy Executive, ke kterému přidává novou mřížku chladiče v tmavě chromovém provedení, nové prahové nástavce a vcelku ostře řezaný zadní difusor. Kromě toho ale Toyota přidala také 18“ kola, LED světlomety, tmavší zadní okna a lak karoserie v barvě Dynamic Grey ve dvoubarevné kombinaci. Decentní, ale přesto zajímavé. Novinka také nabídne sportovnější sedadla a výrazně prošívaný přístrojový panel spolu s volantem a hlavicí řadicí páky. Novinka bude k dostání i u nás, a to od ledna 2020. Cenu ale zatím automobilka nezveřejnila.

Druhá verze Corolly s názvem Trek vás vezme do terénu, a hlavně do přírody. V nabídce bude pouze ve verzi Touring Sports, což je praktické kombi s hybridním pohonem s autonomním dobíjením. Ovšem to ve zmiňované souvislosti není tak zajímavé jako fakt, že verze Trek ukazuje spolupráci automobilky s výrobcem jízdních kol Trek Bicycle. Už asi tušíte, kam Toyota s novinkou míří. V prvé řadě bude tento model sloužit v konvoji podpůrných vozidel mužských i ženských elitních cyklistických týmů Trek-Segafredo, a to při všech závodech.

Kromě toho ale zákazníkům, kteří si ji budou moci pořídit už od letošního srpna, nabídne o 20 mm větší světlou výšku pro lepší průchodnost lehkým terénem. Model vychází z výbavy Comfort, kterou doplňuje o odolné nástavce pod předním i zadním nárazníkem, má nová 17“ kola, tmavší zadní okna a LED světlomety. Bohužel ani v tomto případě Toyota cenu zatím nezveřejnila.

Reklama

Související témata:
Načítám