Hlavní obsah

Toyota potvrdila, že v Americe o manuály nestojí

Foto: Toyota

Toyota GT86

Tak schválně: Jakou převodovku máte v autě? Pokud manuální, patříte mezi ohrožený druh. Řidičům se řadit chce čím dál tím méně, a to a nejen v Americe. Ačkoliv právě tam je propad oblíbenosti manuálů asi nejviditelnější. Americké zastoupení Volkswagenu ale tamním řidičům vtipně vysvětluje, že není špatné řadicí páku mít.

Článek

Je zajímavé, že podle magazínu Motor1 většina Američanů v průzkumech tvrdí, že by si manuál klidně koupila. Někteří tvrdí, že to mají v plánu, jiní zase, že manuál už vlastní. Ale realita je úplně jiná a dokazují to čísla japonské značky Toyota. Nancy Hubbell, mluvčí amerického zastoupení značky potvrdila, že manuální převodovky nejsou u amerických řidičů vůbec oblíbené. Toyota v tuto chvíli v Americe nabízí tři modely s manuálem – Corollu, Tacomu a hravé GT86. Nejlépe je na tom GT86, ale ani tak to nejsou žádná pozitivní čísla.

Toto zábavné, malé a skvěle ovladatelné řidičské auto si s manuální převodovkou, která podle nás tvoří půl charakteru celého auta, koupilo jen 33 % zákazníků. Zbylé dva modely jsou na tom ale ještě hůř. Corrollu si s manuální převodovkou objednalo jen jedno jediné procento zákazníků, Tacomu pak asi pět procent. Je v tom lenost? Jsou v tom neustálé, a v Americe opravdu všudypřítomné kolony, ve kterých prostě nechcete neustále šlapat na spojku a řadit? Těžko říct. Ale zatímco Toyota ukazuje tuto smutnou realitu, Volkswagen jde proti proudu a rozhodl se v Americe ukázat, proč je dobré mít manuální převodovku.

Vybral si k tomu model Jetta GTI, tedy americkou verzi Golfu, s manuálním řazením, který za oceánem velmi vtipně prezentuje na faktu, že když máte řadicí páku, auto po zaparkování nemusíte ani zamykat. Důvod? Většina zlodějů vůbec netuší, k čemu řadicí páka slouží a jak se používá, takže se díky tomu nemusíte o své auto vůbec bát. Netušíme, co je na tom pravdy, ale vlastně tomu i věříme.

Jakkoliv nám ale krátký spot, který najdete výše, přijde vtipný, reakce Američanů na něj je…vlastně přesně americká. Na sociálních sítích se totiž začalo řešit, že reklama vlastně nabádá k tomu, aby řidiči svá auta nezamykali. A pokud jim bude auto následně ukradeno, mohou po Volkswagenu žádat odškodnění. No, jak říkáme – tohle je prostě typicky americká reakce na vtip. Bohužel.

A co vy, jak jste na tom s chutí k řazení? Co oceňujete na automatu a co naproti tomu u manuálu?

Reklama

Načítám