Hlavní obsah

Toto šílené pouštní Porsche 911 je vlastně naprosto skvělé!

Foto: Russell Built Fabrication

Autor stavby TJ Russell nepopře svoji zálibu v offroadu a buginách. Jenže jeho vášní je také ikonický sporťák Porsche 911, a tak se rozhodl spojit to nejlepší z obou světů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Porsche 911 je dnes už ikonický sportovní vůz. A to i přes to, že už celé dekády vlastně neprodělalo žádnou extrémní revoluci, ba naopak prochází spíše evolucí – a možná, že i proto je tak úspěšné. Jezdil s ním Steve McQueen, zahrálo si v několika filmech jako Mizerové nebo 60 Sekund. Má miliony fanoušků po celém světě, ale přesto se najde i někdo, kdo jí ne a ne přijít na chuť.

Článek

Ovšem nejen tyto dva tábory se vytváří, když se někde řekne „devět set jedenáct“. Pokud totiž něco dokáže „rozdělit“ tábor fanoušků Porsche 911, je to otázka „Která generace je ta nejlepší?“. Podle někoho je to 996,  protože už je moderní, a zároveň ještě tolik nevyrostla. Pro někoho je to 997.2, poslední „přijatelná“ moderní 911. Někdo nedá zase dopustit na poslední vzduchem chlazenou 911, tedy 993.  A pro někoho je to jedinou správnou variantou generace 964, která se vyráběla v letech 1988-1994. A přesně to je zřejmě názor chlapíků z kalifornské firmy Russell Built Fabrication.

Foto: Russell Built Fabrication

Přirozeným teritoriem této kreace pana Russella jsou nezpevněné komunikace, ale na silnici s ní můžete taky!

TJ, Russell, zakladatel firmy, se specializuje hlavně na stavby zakázkových vozidel. Převážně jde o tzv. hot rody, ale vyzná se i v autocrossu a motocrossu. Avšak vzhledem k tomu, že má zálibu v Porsche 911 (jednou 964 Carrera 4 dokonce jezdí), zdá se být vlastně docela logické, že vzniklo něco, jako je toto Porsche 911 „Baja“.

Název je odvozenina od závodu Baja 1000, což je jeden z nejprestižnějších offroadových závodů na světě. Pořádá se na Kalifornském poloostrově, který se nachází na mexickém pobřeží Tichého Oceánu, a zároveň sousedí s americkým státem Kalifornie. Závodu se účastní auta, trucky, ale i motorky nebo buginy.

Pravdou je, že zcela jistě nejde o první „pouštní 911“, ale je dost možné, že tato je jako první z nich způsobilá k silničnímu provozu. Nevíme, jak se to TJovi podařilo, ale je to tak. S „Russell Built 911“, jak zní oficiální obchodní název stavby, můžete vyrazit na svůj oblíbený offroadový závod, aniž byste museli kupovat nebo pronajímat odtahovku. A nebo zkrátka jen tak udělat menší pozdvižení před vaším oblíbeným nákupním centrem. Vsadíme se, že ten chlapík ve žlutém Lamborghini zbledne závistí. Ale pokud byste chtěli opravdu čistě závodní hardcorovou verzi, Russell vám i tak dokáže vyhovět.

Jak už jsme na začátku naznačili, Russell Built 911 začalo svůj život jako Porsche 911 generace 964. Základem přestavby je zesílené šasi a podvozek, vyšší světlá výška a offroadové pneumatiky jsou samozřejmostí. Tato „911 od Russella“ má také o 7,6 cm delší rozvor a o celých 35 centimetrů širší rozchod, což výrazně zlepšuje stabilitu při dovádění v hrbolatém terénu. To už je slušné!

Pro dostatečné absorbování nerovností byl také zdvih pružin zvýšen o 30 cm vpředu a o 34 cm vzadu. Drtivá většina komponentů se vyrábí na zakázku z hliníku, což potvrzuje, že „každá sranda něco stojí“ – a v tomto případě to nebude zrovna málo – ovšem kolik přesně, to bohužel nemáme tušení. O ceně není ani řeč, ať už v tiskové zprávě, nebo dokonce na Instagramu TJ Russella. Jinými slovy, cena je tzv. na vyžádání (čti vysoká). Co se týká karoserie, ta je vlastně dokonce kompletně vyrobena na zakázku z laminátu, a kupodivu se podařilo i nějaké ty kilogramy ušetřit, takže tato pouštní 911 váží pouhých 1 268 kilogramů.

Pod kapotou se snad nedá ani čekat nic jiného než plochý šestiválec. Russell Built Fabrication spolupracují s firmou Rothsport Racing, která se postarala o zvýšení objemu na 3,8 litru, a dodala také odolnější zakázkové vnitřnosti motoru, výsledkem je pak 365 koní výkonu. Jednou z mála věcí, která tu jsou ještě od Porsche, je pohonné ústrojí – to může výkon motoru posílat buď na všechna čtyři kola, nebo i výhradně na ta zadní. Už jen ta představa sama o sobě zní zábavně!

Reklama

Načítám