Hlavní obsah

Nový Volkswagen Multivan T7 vstupuje do prodeje v Česku

Foto: Volkswagen

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

České zastoupení Volkswagenu oficiálně zahájilo prodej nového revolučního Volkswagenu Multivan T7 a slaví s ním první obchodní úspěchy – už v předprodejích se povedlo najít zákazníky pro více než dvě třetiny vozů z letošního prodejního plánu. My jsme využili příležitosti a na české prezentaci jsme se svezli i silnou benzinovou motorizací 2.0 TSI, abychom vám mohli přiblížit, jak jezdí.

Článek

České zastoupení automobilky z Wolfsburgu během loňského října zahájilo předprodej nového Volkswagenu Multivan T7 s realistickým odhadem – oslovit dost zákazníků na to, aby v prvním roce výroby zcela nové generace T7 získalo objednávky na minimálně 300 vozů. V dnešních dnech, jen o jediné čtvrtletí později, prodejci s celkem více než 200 objednávkami očekávají překonání střízlivých odhadů, a dokonce je v prodeji překvapivě úspěšná motorizace, která v Multivanu zdánlivě nedává smysl.

Už dlouho se Volkswagen snažil o ještě civilizovanější Multivan s nepřehlédnutelným odlišením od užitkového Transporteru, z něhož vycházely všechny předchozí generace od roku 1985, a nové provedení s označením T7 vyvinul bez kompromisů. Nejnovější Volkswagen Multivan se totiž definitivně loučí s „dodávkovými“ kořeny a vyráží do světa na dokonale univerzální koncernové modulární platformě MQB, základu všech nejmodernějších koncernových osobních modelů všech velikostí.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Multivan T7 nabízí čtrnáct nových variant, včetně dvoubarevných

S novým Multivanem jsme se poprvé svezli už na podzim na mezinárodní prezentaci v Německu, avšak v druhém lednovém týdnu nám české zastoupení umožnilo i jízdu na našich „vyhlášených“ rozbitých okreskách na další prezentaci k oficiálnímu českému zahájení prodeje. Zatímco kolega Jánský v zahraničí vyzkoušel nový plug-in hybrid, já jsem při svém prvním seznámení sáhl po nejsilnější neelektrifikované motorizaci.

K jízdním dojmům se však dostaneme až za chvíli – nejprve si připomeňme exteriér a interiér. První dojem z nejnovějšího Multivanu T7 samozřejmě záleží na individuálním vkusu, ale už zvenku poznáte, jak obrovskou mezigenerační změnou model prošel a jak se ještě více přiblížil normálním osobním autům. I když vypadá jako ještě více civilizovaná dodávka, nese menší i větší podobnosti s menším MPV Caddy, které s novou generací prošlo stejnou změnou.

Foto: Volkswagen

Všimněte si, jak daleko řidič sedí od předního nárazníku, přičemž podobnost s menším Caddy ovlivňuje i delší kapota

Největší Volkswagen pro rodiny se moderním designovým jazykem značky s minimalistickými liniemi inspiruje menším sourozencem a získal ocenění Red Dot za čisté spojení tradice s inovací. Naživo je Multivan T7 elegantním velkým rodinným MPV, jehož standardní krátká verze (4 973 mm, delší verze Long je dlouhá 5 173 mm) je delší, širší a nižší než předchozí Multivan T6.1. Ve všech důležitých parametrech tak povyrostl, a to včetně rozvoru s délkou 3 124 mm (+124 mm).

Všechen nárůst velikosti navíc využívá i v prostornějším interiéru s novou variabilní konzolí na kolejnicích a s výklopnými stolky, zjednodušenou flexibilitou díky novému kolejnicovému systému, o čtvrtinu lehčími jednotlivými sedadly ve třech šestimístných konfiguracích a schopností pojmout až sedm pasažérů. Nadto se nová generace chlubí hned několika „NEJ“ – nejenže je největším čistě rodinným autem koncernu Volkswagen, ale příjemnému prosvětlení interiéru napomáhá i dvoudílná panoramatická střecha je plochou 1,8 m2, vůbec největší koncernová „panorama“.

Foto: Volkswagen

Volkswagen s novým Multivanem T7 počítá jako s autem do města, které se vejde i do podzemních garáží

Nejdůležitější výhoda nejaktuálnější koncernové platformy MQB nespočívá jen v lepším technickém základu, ale také v novější výbavě a technologiích – Multivan T7 získal 10palcový dotykový infotainment nejnovější generace s mobilním a online připojením, 10,25palcový digitální přístrojový štít, head-up displej, audio Harman Kardon se čtrnácti reproduktory, standardní LED světlomety s neoslňující technologií Matrix LED a více než 20 nových jízdních asistentů, převzatých z normálních osobních Volkswagenů.

Zavazadlový prostor (měřeno po strop)Krátká verzeDlouhá verze Long
S třetí řadou sedadel459 litrů763 litrů
S první a druhou řadou sedadel1 844 litrů2 171 litrů
Jen s první řadou sedadel3 672 litrů4 005 litrů
Výška prahu zavazadlového prostoru580 milimetrů580 milimetrů

Od českého zahájení prodeje se Volkswagen Multivan T7 nabízí se čtyřmi motorizacemi – zážehovými jednotkami 1.5 TSI (100 kW/136 koní) a 2.0 TSI (150 kW/204 koní), vznětovou jednotkou 2.0 TDI (110 kW/150 koní) a plug-in hybridním pohonem eHybrid, spojujícím benzinovou jednotku 1.4 TSI s elektromotorem (160 kW/218 koní) a akumulátorem o kapacitě 10,4 kWh. Elektrifikovaná varianta pak překvapivě na našem trhu tvoří většinu objednávek, protože dosahuje na nízkoemisní poznávací značky „EL“ s možností parkování zdarma na pražských modrých zónách.

Své první dojmy s novým Volkswagenem Multivan T7 jsem v Česku nasbíral za volantem nejsilnější neelektrifikované motorizace s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem TSI o 204 koních (150 KW) a 320 newtonmetrech, přičemž se všechny motorizace nového Multivanu vyrábějí výhradně s dvouspojkovým automatem DSG (většinou sedmistupňovým, jen hybridní varianta má šestistupňový) a v současnosti jen s pohonem předních kol. Čtyřkolka se v Multivanu objeví až později.

Foto: Volkswagen

Nejmodernější koncernová platforma MQB umožnila použití technologií, jaké známe z menších osobních modelů značky

Nový Volkswagen Multivan T7 se běžným osobním autům přibližuje už jen pozicí za volantem – všimněte si, jak daleko řidič sedí od předního nárazníku. A přestože je posez za volantem stále vysoký, v novém Multivanu se sedí příjemněji a po krátkém zvyknutí si budete připadat jako v osobáku. Jednoduššímu zvyknutí napomáhá i skutečnost, že všude okolo sebe máte stejnou výbavu, jakou naleznete i v nejnovějším Golfu.

S dvoulitrovým TSI, známou jednotkou EA888, pak Multivan T7 poskytuje svižnou jízdní dynamiku – zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy, jezdí maximální rychlostí 200 km/h a ochotně zabírá i při pružném zrychlení. Reálnou kombinovanou spotřebu paliva však z krátkého svezení zatím soudit nebudeme, ale pokud přemýšlíte, komu je nejsilnější tradiční benzinová motorizace určená, podle Volkswagenu se bude líbit zejména zákazníkům se zájmem o rychlejší jízdu.

Foto: Volkswagen

Šikovně navržený interiér nabízí skvělou flexibilitu a možnost vyjmutí nepotřebných nezávislých sedadel

Na cestování je pochopitelně nejvhodnější onen jediný turbodiesel, ale všechny dlouhé cesty zase budou pohodlnější, protože vyjma standardního podvozku nový Multivan T7 nabízí i příplatkový adaptivní podvozek DCC. Ten se na nerovných a rozbitých okreskách severně od Prahy ukázal jako zajímavá volba. I při vyšších rychlostech je Multivan stabilní, tlumí nerovnosti bez nepříjemných otřesů a rázů a nechává pracovat svá nezávisle zavěšená kola, což má příznivý vliv na jízdu v zatáčkách. S novým Multivanem se skutečně jezdí jako s obrovským Golfem.

V časech, kdy se většina automobilek věnuje zejména populárním SUV, Volkswagen na evropský trh uvádí plnohodnotné MPV, zástupce upadajícího segmentu rodinných aut. Volkswagen Multivan T7 je přitom natolik univerzální, že zvládne zastoupit jediné auto do rodiny, ale již tradičně za něj zaplatíte více peněz než za konkurenci. Správným argumentem k dražšímu nákupu je však i skutečnost, že nový Multivan je jediným autem ve svém segmentu, jehož technický základ už nevychází z užitkové dodávky.

Volkswagen Multivan T7 vstupuje na český trh s cenou od 1 202 104 korun s DPH za základní kratší provedení se zážehovou motorizací 1.5 TSI. Silnější benzinová motorizace 2.0 TSI startuje od 1 329 932 korun, elektrifikovaná verze eHybrid stojí od 1 436 876 korun a vznětovou motorizaci 2.0 TDI objednáte za cenu od 1 297 170 korun. Za prodlouženou karosářskou variantu Long si připlatíte přibližně 40 tisíc korun v závislosti na motorizaci a výbavě. Kompletní ceník naleznete na oficiálních stránkách a první předváděcí vozy se u prodejců objeví už v příštím týdnu.

Reklama

Načítám