Hlavní obsah

Základní Cupra Leon Sportstourer 2.0 TSI je stylovější alternativou k Octavii RS, avšak bez manuálu

Foto: Lukáš Volšický

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pokud vás zaujala nejnovější Škoda Octavia RS v kombíku a už se připravujete na podepsání objednávky, ještě na chvilku zpomalte. Španělé totiž nabízejí zajímavou alternativu se stylovějším designem a povedenými sportovními jízdními vlastnostmi. Dokonce i základní Cupra Leon Sportstourer vás bude bavit, ale bohužel musíme zapomenout na manuální převodovku.

Článek

Španělská sportovní značka Cupra, lifestylová divize Seatu, je v Česku pořád oblíbenější a na našich silnicích se se sportovně-elegantními Cuprami setkáváme stále častěji. Vůbec prvním vozem nové značky přitom bylo rychlé SUV Ateca a Španělé na něj o rok později navázali dalším v současnosti velmi populárním modelem Seatu – dynamičtějšími interpretacemi úspěšného Leonu.

Sportovní Leon je v dnešních dnech v Česku druhou nejprodávanější Cuprou, hned za až extrémně žádaným Formentorem. A když si jej po delší době zase prohlížím naživo, chápu, že se zákazníkům tak líbí. Cupra nám jej nabízí jako standardní kompaktní hatchback i praktičtější kombi Sportstourer, spojující atraktivitu rodinných kombíků se zvědavost přitahujícími sportovními rysy značky.

Foto: Lukáš Volšický

Kombinace šedého laku s měděným motivem je pro španělskou Cupru charakteristická a rodinnému kombíku náramně sluší!

Cupra Leon Sportstourer je normální rodinné auto, jaké však zaujme i vaše emoce. Spojením agresivnějšího stylingu a charakteristických barev značky s šedým lakem a měděným motivem totiž vzniká osobité auto lákající až překvapivou pozornost. Španělé tohle umí a už základní Leon je atraktivním autem, ale když jej Cupra okoření zajímavou přitažlivostí, vypadá prostě fantasticky!

Decentní měděný motiv najdete také ve sportovnějším interiéru. Posaďte se za specifický volant se stylovým emblémem a všimněte si, jak sportovní sedačky s příjemným bočním vedením následují sportovnější zacílení Cupry. Originální je i nová grafika přístrojového štítu. Už při seznamování se s ovládacími prvky si ale bohužel všimnete i nešikovných pádel řazení, která jsou zbytečně daleko a mimo dosah prstů.

Foto: Lukáš Volšický

Devatenáctipalcová kola pomáhají vytvořit ten správný sportovní vzhled vozu, ale připravte se na fakt, že budete vědět i o nejmenších nerovnostech na asfaltu

Ve zbytku interiéru pak i sportovní Cupra odpovídá základnímu Leonu od Seatu. Je tu přijatelná prostornost na předních i zadních sedadlech, přičemž zavazadelník nabízí základní objem 620 litrů. A teď už pojďme stisknout startovací tlačítko a vyrazme na cestu, ale pozor, žádnou Cupru nebudeme moci mít s u nás stále dost oblíbenou manuální převodovkou.

Cupra Leon Sportstourer se u nás prodává s elektrifikovanými plug-in hybridními i čistě benzinovými motorizacemi o až 310 koních (228 kW), ale už základní varianta bude většině zákazníků stačit. Ne všechny Cupry na českých silnicích totiž jsou nejvýkonnějšími verzemi, ale dokonce i ta nejslabší umí uhánět pěkně rychle.

Foto: Lukáš Volšický

Ve sportovních sedadlech se za volantem sedí příjemně, a dokonce tak, jak by se ve sportovnějších autech mělo sedět. V interiéru pak nechybí poznávací měděný motiv

Nejobyčejnější čistokrevná motorizace se technicky shoduje s nejnovější Škodou Octavií RS a disponuje přeplňovaným zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem EA888 v nejnovější evoluci Evo4 s nejvyšším výkonem 245 koní (180 kW) a vrcholným točivým momentem 370 newtonmetrů. Kultivovaná jednotka je přitom spojena se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem předních kol.

I když by základnímu motoru pro sportovněji zacílené rodinné auto slušela větší výbušnost a při výjezdech ze zatáček větší dravost, se zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a maximálkou 250 km/h s ním pořád budete těmi rychlejšími řidiči v každodenním provozu. Už tradičně turbomotor táhne v nejsilnějším středním pásmu otáček a zpříjemňuje předjíždění. A za kolik jezdí? I s vypínáním dvou válců v nižší zátěži si říká o přibližně 8 litrů benzinu na 100 kilometrů.

Foto: Lukáš Volšický

Ať už standardní Seat nebo sportovnější Cupru, nejnovější Leon jednoduše poznáte díky hezké a specifické grafice zadních světel

V základní výbavě přitom Cupru Leon Sportstourer budete mít na normálním podvozku s přijatelným pohodlím, přičemž za adaptivní regulaci DCC si v nabídce volitelné výbavy připlatíte 21 500 Kč. Jedinou nepříjemností komfortu jsou bohužel příplatková 19" kola, která jsou sice opravdu hezká, ale s nízkoprofilovou pneumatikou kvůli nim budete cítit většinu malých, avšak ostrých nerovností na asfaltu.

I nadšení řidiči se pak v rodinném kombíku Cupry budou bavit, když pojedou do cíle po klikatých okreskách. S tužším strmějším řízením i poddajným podvozkem ji po silnici povedou s citem a přesností. Při dynamických výjezdech ze zatáček je při akceleraci ještě zrychlí elektronický diferenciál VAQ a před dalším obloukem zpomalí díky solidním brzdám. Za příplatek si navíc mohou zvolit ještě výkonnější brzdy Brembo. A když se následně vrátí do města, budou si užívat skvělé auto pro každý den. Je až překvapivé, jak povedeným univerzálem tohle auto je.

Foto: Lukáš Volšický

Pokud nemáte až přehnané nároky na prostornost aut, praktičtější kombík Sportstourer vám nabídne bohatě prostoru pro celou rodinu

Španělská Cupra Leon Sportstourer je tedy zajímavou volbou pro všechny zájemce o rychlejší koncernový rodinný kombík, pro něž však je česká oblíbená Octavie RS Combi až příliš tuctová. I Cupra nabízí solidní prostornost i praktičnost a perfektně vyladěné jízdní vlastnosti. U Španělů to navíc 245 koňmi teprve začíná, zatímco u Škodovky končí. Tady totiž můžete sáhnout i po výrazně silnějších variantách.

Sportovně-stylová Cupra Leon Sportstourer s benzinovou motorizací 2.0 TSI se v Česku prodává se základní cenou 1 064 900 Kč, přičemž za stejnou cenu můžete mít také elektrifikovanou variantu e-HYBRID s kombinovaným výkonem 204 koní (150 kW) a nárokem na „elektrické“ poznávací značky EL, umožňující parkování ve městech zdarma.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbodmychadlo, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1 984 cm3
Výkon180 kW (245 k) při 5 000 ot./min.
Točivý moment370 Nm při 1 600–4 300 ot./min.
Převodovkaautomatická dvouspojková, 7 stupňů
Pohonpředních kol, diferenciál VAQ
Pohotovostní hmotnost1 544 kg
Akcelerace 0–100 km/h6,7 s
Maximální rychlost250 km/h
Spotřeba (kombinace)8,2 l/100 km
Objem palivové nádrže50 l
Kola a pneumatiky235/35 R19
Rozměry (délka/šířka/výška)4 657/1 799/1 463 mm
Rozvor2 681 mm
Objem zavazadlového prostoru620 l

Reklama

Související témata:
Načítám