Hlavní obsah

Spousta prostoru a tři geniální vychytávky navíc: Užitkový Renault Kangoo Van umí překvapit

Foto: Lukáš Kukla

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Renault navazuje na svou dlouhou tradici výroby skvělých užitkových dodávek třetí generací Kangoo Van, která kromě široké nabídky motorizací a výbav dostala do vínku také inovativní řešení nákladového prostoru a přístupu k němu.

Článek

Že už se u dodávek nedá nic nového vymyslet? Inženýři Renaultu by nesouhlasili, protože pro Kangoo Van právě navrhli velmi šikovnou inovaci: Nemá totiž B-sloupek! To znamená, že se do nákladového prostoru o objemu 3,3 m3 dostanete pohodlně zboku velmi širokým prostorem (1 446 mm), když otevřete boční šoupačky a k tomu také dveře u spolujezdce (tomuto systému říkají „Sezame, otevři se!“). Pro těsné městské prostory, kdy nemáte za autem dost místa, jako dělané!

Foto: Lukáš Kukla

Bez B-sloupku vznikl na boku velký vstupní otvor, který v těsném prostoru může zásadně usnadnit přístup do nákladového prostoru

Tím však inovace nekončí, protože když jezdíte v autě sami, můžete sedačku spolujezdce sklopit, poloviční mříž oddělující posádku od nákladu můžete přesunout do polohy, kdy chrání jen řidiče, a pak nákladový prostor nafouknete nejen do objemu o 0,5 m3, ale především na délku až na 3 metry. Do nákladového prostoru si navíc můžete objednat šikovný organizér, na střechu praktickou zahrádku, anebo si můžete připlatit za zvýšení užitečného zatížení z cca 600 kg na 800 kg.

Foto: Lukáš Kukla

Drátěná síť chrání řidiče a vzniká tak nákladový prostor pro naložení předmětů o délce až 3 metry

Toto promyšlené řešení, za které si připlatíte ceníkových 24 tisíc, má ale i nevýhody: o masivní zámek na vnitřní straně dveří spolujezdce se při troše šikovnosti neuhodíte a na pás spolujezdce umístěný netradičně vlevo (kvůli chybějícímu B-sloupku u spolujezdce) si za chvíli taky nejspíš zvyknete, trápit by vás ale mohla vyšší hlučnost – místo pevné příčky (ta je stále v nabídce jako základní řešení, řešení s dělenou příčkou je za příplatek) je část nákladového prostoru chráněna pouze drátěnou sítí, která sice zabrání pohybu nákladu, ale ne pronikajícímu hluku a v zimě také chladu.

Ale protože jste jako řidič pravděpodobně pouhý zaměstnanec, stejně si nemůžete stěžovat. Větší radost vám udělá pohodlná pozice za volantem a solidní ergonomie, uživatelsky přístupný dotykový infotainment, a především SPOUSTA odkládacích prostor a schránek na palubní desce, uvnitř palubní desky, ve středové konzoli na středovém tunelu, pod stropem a v kapsách dveří.

Foto: Lukáš Kukla

Interiér je svou architekturou a výbavou hodně blízký osobním autům

Kangoo Van může být také vybavený moderním 8“ dotykovým infotainmentem (s širokou mobilní konektivitou), ale zároveň vám nabídne šikovný držák na telefon, který si můžete dát na levou či pravou stranu od volantu – a mít na něm pod kontrolou dodávací aplikaci, oblíbenou mobilní navigaci nebo vlastní digitální korespondenci.

Bude ale lepší věnovat se za volantem řízení, i když vám ho Kangoo umí částečně ulehčit – nejen sadou jízdních asistentů (nouzové brzdění, adaptivní tempomat, varování před vyjetím z pruhu, sledování mrtvých úhlů, čtení dopravních značek nebo upozornění na únavu řidiče – všechny tyto prvky jsou však za příplatek), ale také pomocí při parkování (můžete mít parkovací senzory vzadu i vpředu plus parkovací kameru), a především geniálním digitálním vnitřním zpětným zrcátkem.

Foto: Lukáš Kukla

Digitální zpětné zrcátko je u dodávky naprosto geniální vychytávkou

Jak určitě víte, užitková auta s přepážkou vnitřní zpětné zrcátko nemívají a mnoha řidičům pak chybí, proto má Kangoo neustále aktivní zpětnou kameru na střeše a na místě zrcátka její displej, takže máte neustále přehled o dění za vozidlem.

Další silnou stránkou Kangoo Van je nabídka motorů – pořád ho totiž můžete mít s benzinovým (přeplňovaný čtyřválec 1,3 TCe s výkonem 100 nebo 130 koní, silnější verzi je možné kombinovat s dvouspojkovým automatem) a dieselovým motorem (přeplňovaný čtyřválec 1,5 dCi s výkonem 75, 95 nebo 115 koní, nejsilnější verze je také dostupná s dvouspojkovým automatem), takže je z čeho vybírat.

Další variantou je čistě elektrický pohon se solidním výkonem 120 koní a 245 Nm (což z něj dělá druhou nejrychlejší verzi), ale relativně skromnou baterií o kapacitě 45 kWh – její energie by vám podle papírových předpokladů měla vystačit na dojezd 300 km, ale realita bude o 50 až 100 km kratší podle šikovnosti řidiče (jak plynule dokáže jet a jak efektivně bude umět využívat tří úrovní rekuperace), tras a prostředí, v němž se budete pohybovat (o teplotách ani nemluvě). A také podle užitečného zatížení – elektrické Kangoo uveze až 612 kg nákladu, posílení na 800 kg se v této verzi nenabízí.

Foto: Lukáš Kukla

Kromě benzinového a dieselového motoru může Kangoo pohánět také elektřina

Menší baterie na druhou stranu znamená nižší hmotnost a nižší pořizovací cenu (je cca o 200 tisíc dražší než srovnatelný diesel s automatem). A také kratší nabíjecí časy – Kangoo E-Tech umí nabíjet výkonem až 22 kW na AC nabíječce (takže máte za dvě hodinky plně nabito), případně 80 kW na DC rychlonabíječce (efektivní nabíjení z 15 na 80 % je tak otázkou pouhých 37 minut).

Foto: Lukáš Kukla

Výhodou Renaultu je výkonné AC nabíjení až 22 kW, které je rychlé, a zároveň šetrné k baterii

Je tak jasné, že elektrické Kangoo E-Tech je určené primárně do příměstské dopravy, kde dokáže nejlépe využít své přednosti (tichý a nenáročný provoz šetrný k okolnímu prostředí a mechanickým částem vozu) bez zbytečných omezení (zdržování nabíjením uprostřed šichty). Na všechny ostatní náročné úkoly jsou tu ale verze se spalovacím motorem, takže máte pořád širokou možnost výběru.

Faktem je, že v jakékoliv variantě umí být Kangoo Van nejen prostorné, ale hlavně šikovně praktické auto vybavené pár šikovnými vychytávkami, které možná vypadají jako drobnosti, ale v reálu vám mohou zcela zásadně ulehčit život. A pak že u dodávek už není co vymýšlet!

Základní benzinový Kangoo Van (TCe 100) pořídíte již za 465 500 Kč, základní diesel (dCi 75) pak vyjde na 480 500 Kč. Elektrická varianta E-Tech začíná na částce 797 000 Kč. Všechny ceny jsou uvedené bez DPH.

Technické údaje
Motorsynchronní elektromotor uložený vpředu
Výkon90 kW (120 k)
Točivý moment245 Nm
Převodovkastálý redukční převod
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 608 kg
Akcelerace 0–100 km/h11,6 s
Maximální rychlost135 km/h
Dojezdaž 300 km
Kapacita baterie45 kWh
NabíjeníAC 22 kW, DC 80 kW
Kola a pneumatiky205/60 R16
Rozměry (délka/šířka/výška)4 486/1 860/1 808 mm
Rozvor2 716 mm
Objem nákladového prostoru3,3 m3, s možností rozšíření na 3,8 m3

Reklama

Načítám