Článek
Kdo by nechtěl mít pod kapotou čtyři stovky koní, které jen čekají na povel, aby vám uštědřily pořádnou herdu do zad a vystřelily vás k horizontu. S takhle početný stádem si můžete užít divoké rychlosti a řidičské zábavy do sytosti… ale vážně to potřebujete?
Pro ty, kteří si nechtějí hrát na nízko létající stíhací piloty, má Volvo svou novou elektrickou XC40 také ve slabší verzi s jedním elektromotorem místo dvou. Přední kola tak roztáčí síla 231 koní a 330 Nm (místo 408 k a 660 Nm), což je ale pořád dost. Stovka za 7,4 sekundy nezní špatně, jenže pružná akcelerace s bleskovým zátahem bez čekání zní ještě daleko atraktivněji. Nevystřelí vás z trenek, ale rozhodně vám usnadní život svižnou jízdou a snadným předjížděním, kdykoliv budete potřebovat spěchat.
Není raketově rychlé, ale stále dostatečně svižné
A když spěchat nebudete potřebovat, můžete s vozem klidně a tiše plout krajinou či poskakovat městem. Snadnost ovládání (můžete si zapnout řízení jedním pedálem, což se hodí zvlášť do města, kde se budete pohybovat asi nejčastěji) a pohodová jízda zcela bez hluku a pocukávání při řazení je tak nakažlivá záležitost, že si vás získá hned při prvním usednutí za volant.
Řízení je příjemně snadné, ostatně jako u každého elektromobilu
Kromě nižšího výkonu a pohonu pouze jedné nápravy dostala jednomotorová verze XC40 Recharge do vínku také menší baterii – balík má kapacitu 69 kWh místo 78 kWh dvoumotorové varianty. Ale ani to není žádná tragédie, protože to vyvažuje nižší spotřebou (díky o metrák nižší hmotnosti). Zatímco se s plnotučnou P8 v kombinovaném provozu dokážete při troše snahy přiblížit hodnotě 22 kWh/100 km, úspornější P6 umí pohodlně jezdit za 18 kWh/100 km a při něžném zacházení (město a okresky) klidně i za ještě méně.
Ve výsledku je tak dojezd obou modelů hodně podobný – papírově lehce přes 400 km, reálně kolem 350 km. Což je dost solidní číslo, abyste při pohybu po městě a okolí mohli nabíjet jen jednou týdně a nemuseli se bát ani delších výletů, vždyť obě verze umožňují rychlonabíjení výkonem až 150 kW, takže u nabíječky strávíte cca půlhodinku. To vás při dálkových přesunech, kdy byste si po těch třech stovkách kilásků stejně udělali pauzu na tradiční benzinkový trojboj záchod/káva/bageta, příliš nezdrží…
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Obě verze se jinak vůbec neliší – jsou stejně praktické a promyšlené, stejně příjemné a uklidňující při pobytu uvnitř, stejně pohledné zvenku a obě si můžete objednat i v sexy variantě SUV kupé pojmenované C40 Recharge. Rozhodující tedy bude, jak nutně potřebujete cítit převahu vysokého výkonu a jistotu pohonu všech čtyř kol – dobře se rozmyslete, je to totiž otázka za 165 tisíc korun.
Právě tak velký je cenový rozdíl mezi jednomotorovou XC40 Recharge (začínající na částce 1 249 000 Kč) a dvoumotorovou Recharge Twin (za 1 414 000 Kč). Pokud toužíte po sportovněji laděné C40, připravte si dalších 40 tisíc korun, resp. 27 tisíc u nejvyšší výbavy Ultimate.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | synchronní elektromotor s permanentními magnety |
Výkon | 170 kW (231 k) |
Točivý moment | 330 Nm |
Převodovka | stálý redukční převod |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 2 030 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 7,4 s |
Maximální rychlost | 160 km/h |
Dojezd | 424 km |
Kapacita baterie | 69 kWh (využitelná 67 kWh) |
Nabíjení | AC 11 kW, DC 150 kW |
Kola a pneumatiky | přední 235/50 R19, zadní 255/45 R19 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 425/1 863/1 647 mm |
Rozvor | 2 702 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 419 l + 32 l přední kufr |