Hlavní obsah

Tento Chevrolet Camaro je jako z filmu Rychle a zběsile

Foto: Bring A Trailer

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vystřídala se nám tu na stránkách pěkná řádka veteránů – amerických, italských, německých a mnohých dalších. Veterán, jako je tento, nemá minimální nájezd, nemá slavného prvního majitele ani nevznikl v edici čítající jen hrstku vyrobených kusů. Na druhou stranu je výjimečný tím, že byl dokonale zrenovován a následně upraven tak, aby držel tempo i s moderními vozy. A aby se jeho majitel cítil jako hvězda slavné filmové ságy.

Článek

Ačkoliv poslední díly Rychle a zběsile mnohdy připomínají spíše třetí světovou válku, tu a tam se v nich stále objeví nějaký zajímavý vůz – a co si budeme povídat, automobilové nadšence na takových filmech lákají hlavně auta. Tohle konkrétní Camaro si sice v žádném ze zhruba sto šedesáti dílů ságy nezahrálo, ale přesto tak dost vypadá. A díky tomu jeho cena alespoň nebude připomínat telefonní číslo.

Foto: Bring A Trailer

Je temné jako noc, burácí jako bouřka – tenhle restomod se vážně povedl!

Tohle Camaro pro 21. století pohání relativně moderní osmiválec typu LS3 o objemu 6,2 litru. Motory řady LS se v průběhu poslední dvou či tří dekád objevily hlavně v Chevroletu Corvette, ale třeba konkrétně LS3 si můžete od Chevroletu koupit i samostatně. Aby toho nebylo málo, předchozí majitel dal motoru ještě kompresor s mezichladičem od v Americe vyhlášené firmy Edelbrock. Elektronické vstřikování poskytla rovněž známá společnost Holley, výfukové potrubí pochází od MagnaFlow, a to vše ve výsledku putuje na moderní šestistupňovou převodovku Tremec.

Aby však tohle Camaro byl schopen uřídit i někdo jiný než řidičský polobůh Dominic Toretto, bylo opatřeno také předním pomocným rámem z oceli, nastavitelným podvozkem, kvalitními brzdami Wilwood a jezdí na kovaných 18palcových kolech Forgeline, které obouvají moderní pneumatiky Toyo Proxes R888 o mírách 225/40 vpředu a 335/30 vzadu. Brzdy jsou pak na všech čtyřech kolech vrtané a odvětrávané – tohle Camaro by tak sneslo i náročnější okruhové zacházení.

Jelikož je tento vůz takzvaný restomod, dostal po renovaci také řadu karosářských dílů. V tomto případě došlo na nové blatníky, kapotu, víko kufru a dveře. Vůz pak byl nalakován načerno a po horní části karoserie je polepena saténově černými, takřka neviditelnými pruhy. Je tu i pár dalších drobností, jako je například aerodynamičtější zrcátka z novější, druhé generace Camara, nové víko nádrže, zadní LED svítilny značky Fesler a z LED diod jsou také přední blinkry.

Vůz od svojí renovace najezdil jen 2 800 mil, což je na kilometry přibližně 4 500. Pokud už jste chtěli rozbít prasátko a sednout na letadlo do Ameriky, musíme vás zarazit – tohle renovované a upravené Camaro se nakonec stihlo vydražit za finálních 130 tisíc dolarů, tedy za bezmála 2,8 milionu korun. Přitom to není tak dlouho, co nejvyšší nabídka činila pouhých 58 tisíc dolarů, tedy necelou polovinu.

Reklama

Související témata:
Načítám