Hlavní obsah

Tenhle starý Forester najel milion kilometrů a stále je fit

Foto: Subaru

Subaru Forester s najetým milionem kilometrů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Žádný marketing světa nebo sebedražší reklamní kampaň automobilce neudělá tak dobrou službu jako spokojený zákazník, který své nadšení pro značku navíc sdílí do světa. Přesně to dělá hrdý majitel starého Subaru Forester, se kterým najel už milion kilometrů. Prozradí vám také, čemu vděčí za takovou výdrž svého auta.

Článek

Tento příběh je jako neuvěřitelně milá automobilová pohádka. Majitel totiž své Subaru opravdu miluje, což ostatně uvidíte ve videu. Všimněte si, jak se na něj usmívá. Ale není to poprvé, kdy vás seznamujeme s autem, které má najetý milion kilometrů a funguje dál. Jen před několika málo týdny jsme vám představili majitelku Hyundai Elantra, jenž se svým vozem taktéž najela milion kilometrů. Dokonce jí to v automobilce nechtěli v první chvíli věřit. U tohoto Subaru je tomu ale jinak.

Nejen, že to majiteli věří, ale ještě o něm hrdě píší a chlubí se s ním všude, kde můžou. Dotyčný starší muž se jmenuje Jerner Jung a živí se jako muzikant v Lublani. Než se dostaneme k samotnému autu, musíme tomu milému dědečkovi vyseknout poklonu. Anglicky totiž mluví lépe než většina našich středoškoláků. Svůj Forester si koupil v roce 1998, jde tedy o první generaci dnes velmi populárního auta. Od Jernera to byl svým způsobem krok do neznáma, protože jak sám říká, v jeho rodné zemi není mnoho fanoušků této japonské značky. A ještě méně majitelů. O to vřelejší ale spolu mají vztah. Jezdí na pravidelná setkání a na silnicích se všichni nadšeně zdraví.

Jerner se o Forestera pečlivě stará. Každých 15 000 kilometrů mu dopřeje důkladný servis a pokud je potřeba vyměnit nějaký díl, vždy volí jen ty originální od Subaru. Druhovýroba mu nesmí na oči. Ale nemyslete si, že auto nějak šetří. Sám říká, že je to jeho druhý domov, na který se může stoprocentně spolehnout. Projel s ním také kus světa, když vyrazil do Afriky, Norska, Ruska, Španělska nebo Skotska. A všechny cesty prý bez jediné závady! Mimochodem, pod kapotou měla první generace Forestera benzinový motor typu boxer, který byl v Japonsku naladěn na výkon 123 koní a točivý moment 184 Nm. Samozřejmě nechybí pohon všech kol a také manuální pětistupňová převodovka. Tak to vypadá, že s touto kombinací našli u Subaru recept na nesmrtelnost.

Mimochodem, když jsme vám říkali o Elantře, zmiňovali jsme, že její počítadlo kilometrů se po dosažení hodnoty 999 999 přetočí zpět na nulu. U Subaru se ale tato hodnota zastaví a dál prostě nikam nejde. To prý bylo překvapení i pro slovinské zastoupení Subaru. A nejspíš nejen pro něj. Vždyť kolik lidí najede milion kilometrů? Moc jich nebude. Jerner si mezi tím koupil ještě třetí generaci tohoto modelu, se kterou už najel 150 000 kilometrů a bude pokračovat. Tímhle tempem vám o pokračování toho příběhu budeme za chvilku říkat znovu a do děje nejspíš vstoupí další najetý milion. Což mu moc přejeme už taky proto, že jeho nadšení pro značku je lehce nakažlivé a moc milé.

Jaká péče o auto se osvědčila vám, že jste s ním už najeli několik set tisíc kilometrů a stále vám věrně slouží? Těšíme se na vaše zkušenosti v diskuzi... 

Reklama

Související témata:
Načítám