Hlavní obsah

Takto bude vypadat supermoderní sídlo automobilky Rimac

Foto: Rimac

Snad jediný pohled, ze kterého továrna opravdu připomíná klasickou fabriku na auta. Při projektování se počítalo i s tím, že automobilka časem přejde z malosériové výroby na velkoobjemovou produkci

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilový průmysl se pomalu, ale jistě mění takovým způsobem, že dost možná bude za dvacet k nepoznání. A zatímco my staromilci si budeme udržovat své „spalováky“, dokud to jen půjde, dává tato automobilová „změna paradigmatu“ prostor zcela novým hráčům, neboť na rozdíl od aut se spalovacími motory tu v elektromobilitě zatím nikdo není vyloženě lídrem. Jsou však tací, kteří mají do budoucna velmi slušně našlápnuto…

Článek

Automobilka Rimac právě zažívá obrovský rozmach – Mate Rimac (dle Wikipedie kupodivu výslovnost opravdu zní „rimac“), 33letý chorvatský vynálezce a podnikatel, zkrátka dostal skvělý nápad a velcí výrobci, kteří se dosud soustředili hlavně na spalovací motory, na jeho tvůrčí potenciál velmi dobře slyší – jmenovitě Porsche a Hyundai.

Foto: Rimac

Ano, továrna chorvatské automobilky Rimac vypadá zevnitř jako klasická moderní fabrika, zvenčí však připomíná spíše o přírodní rezervaci

Tito dnes už velikáni automobilového průmyslu investovali do rozvoje automobilky nemalé finance, a tak se není čemu divit, že se Mate Rimac rozhodl „nějakou tu korunu“ utratit i za skrz naskrz moderní sídlo v Záhřebu, na jehož pozemku v budoucnu najdete kromě vlastní testovací dráhy rovněž jezírko, stromy a také pasoucí se ovce.

Nepřekvapí tedy, že se v areálu budou rovněž pěstovat organické plodiny, počítá se i s dřevěnými chatkami a v areálu má vzniknout také mateřská školka. Tento komplex, který se bude rozprostírat na ploše 200 tisíc (!) metrů čtverečních, by měl nabídnout pracovní místa pro celkem 2 500 zaměstnanců, přičemž aktuálně Rimac jakožto firma zaměstnává zhruba poloviční počet lidí.

Foto: Rimac

Výstavba ohromného komplexu má stát přes 5 miliard korun

Výstavba ohromného sídla by měla stát údajně 200 milionů eur, což by na české peníze mělo vycházet přibližně na nějakých 5,2 miliardy korun.

Není překvapením, že komplex je navržen tak, aby byl takzvaně „uhlíkově neutrální“, a svou činností tak zatěžoval planetu co nejméně. Továrna je údajně rovněž navržena tak, aby v budoucnu byla schopna přejít z výroby prototypů a malosériových vozů na velkosériovou výrobu elektrického pohonu a bateriových systémů jako subdodavatel pro velké automobilky.

Povrch areálu pochopitelně bude, s výjimkou testovací dráhy a chodníků, pokryt trávou a stromy, přičemž zhruba uprostřed se má nacházet jezírko. V interiéru tohoto ambiciózního projektu pak lze spatřit ekologické materiály, zatímco střechy budou pokryty solárními panely.

Musí se nechat, že pokud má takto vypadat budoucnost automobilismu, nebude to vlastně vůbec špatné. No jen uznejte sami, že by z návštěvy továrny Rimac mohl být v rámci dovolené u moře příjemný výlet s rodinou – odpoledne se užít exkurzi po fabrice, odpoledne u vody krmit ovce. A všichni by tak byli spokojeni. Celý kampus se má otevírat v roce 2023 – jsme opravdu velmi zvědaví!

Reklama

Související témata:
Komplex
Načítám