Hlavní obsah

Švýcaři představují nejlepší Ferrari Testarossa všech dob

Foto: Officine Fioravanti

Švýcarská společnost Officine Fioravanti vzdává hold legendárnímu Ferrari Testarossa a představuje modernizaci s výrazně silnějším dvanáctiválcem, znatelným odlehčením a decentně vylepšeným exteriérem a interiérem. Budoucí majitelé nepřijdou o nic z charakteru Testarossy, ale jízda s ní bude lepší než kdy dřív.

Článek

„Osmdesátá léta jsou zpátky a jsou rychlejší než kdy jindy,“ tak švýcarská společnost Officine Fioravanti lákala na představení nového restomodu, kterým přesunula italskou legendu z osmdesátek do světa současných sportovních aut. Legendární Ferrari Testarossa se vrací jako modernizovaný sporťák s ikonickým designem, silnějším dvanáctiválcem a moderní bezpečnostní výbavou.

Omlazené Ferrari Testarossa od Officine Fioravanti se poprvé ukázalo při vývoji letos v květnu, ale až nyní se představuje bez maskování a v celé své kráse. Čistě bílá Testarossa v nejslavnější verzi „Monospecchio“ s jedním zrcátkem vypadá stejně jako proslulý bílý model z amerického krimi seriálu Miami Vice z osmdesátých let, ale tehdejších konkurenčních supersportů se už bát nemusí.

Foto: Officine Fioravanti

Ferrari Testarossa „Monospecchio“ s jedním zrcátkem je nejslavnější a nejoblíbenější verzí vůbec

Officine Fioravanti usoudili, že vůz potřebuje vyšší výkon, ale samozřejmě k němu přistupují s respektem a ponechali mu originální atmosférický 4,9litrový plochý V12 s manuální převodovkou s typickou odhalenou kulisou řazení. V tovární specifikaci má evropská verze maximální výkon 385 koní (287 kW) a točivý moment 490 Nm a modernizovaná verze se chlubí nárůstem na 510 koní (380 kW) a 599 Nm.

Společnost nezveřejnila podrobnosti, jakými úpravami vyššího výkonu dosáhla, ale uvádí, že nejvyšší rychlost vzrostla z původních 290 km/h na působivých 324 km/h. Modernizovaná Testarossa však nabízí mnohem více než jen silnější dvanáctiválec, má výkonnější závodní brzdy Brembo s protiblokovacím systémem ABS, elektronicky nastavitelné tlumiče Öhlins a kontrolu trakce.

Foto: Officine Fioravanti

Ikonický vzhled prošel jen decentním vylepšením, které má vliv i na jízdní vlastnosti. Okem jej poznají pouze znalci

Zvenku se vylepšená Testarossa na první pohled nijak neodlišuje od továrního provedení, protože změnu poznají pouze znalci – tovární Testarossa jezdí na 16palcových kolech, zatímco modernizované auto jezdí na 17palcových vpředu a 18palcových vzadu, přičemž je společnost kvůli výraznému posílení dvanáctiválce rovnou obouvá do závodních pneumatik.

I s takovými úpravami se společnosti podařilo odlehčit klasické klínovité Ferrari o 130 kilogramů. Prvotním plánem bylo odlehčení supersportu o alespoň 120 kilogramů, ale následně se objevilo ještě několik míst, na nichž šlo ušetřit ještě pár kilo navíc. Spojením vyššího výkonu, lepšího podvozku a brzd a nižší hmotnosti tak vznikla Testarossa, která jezdí lépe než kdy dřív.

Foto: Officine Fioravanti

Z interiéru vylepšené Testarossy zmizely staré plasty, takže vypadá mnohem luxusněji

V interiéru se lidé z Officine Fioravanti zbavili nehezkých starých plastů a nahradili je hliníkovými komponenty. Modernizované stereo nyní podporuje připojení mobilního telefonu se službou Apple CarPlay a uvnitř zůstal i originální telefon s odpovídající úpravou, aby podporoval připojení přes bluetooth.

Moderní Ferrari Testarossa od Officine Fioravanti je dokonalou kombinací elegantního stylu klasických Ferrari s moderní technikou a výbavou. Jediným zklamáním pro nás je, že společnost nezveřejnila cenu, za jakou bude modernizovanou Testarossu prodávat. Nejlevnější originální kusy se však na trhu s klasickými auty prodávají za cenu od 2,2 milionu Kč.

Reklama

Načítám