Hlavní obsah

Světová premiéra Fabie R5 dopadla skvěle – brala double

Foto: Škoda Motorsport

Jednu zkoušku jel Kopecký s otevřenou kapotou, i tak ale ztratil jen 10 vteřin!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Portugalská rallye byla velkou premiérou pro novou Škodu Fabii R5. Auto, které mohli fanoušci vidět poprvé v akci během Rallye Český Krumlov, obstálo skvěle! Oba dva speciály, které Škodovka postavila na start, dojely na prvním a druhém místě ve třídě; na startu přitom bylo v kategorii R5 hned 32 aut. A Jan Kopecký si jízdou s otevřenou kapotou vysloužil respekt fanoušků…

Článek

Ve výsledkových listinách to může vypadat až nudně. Jan Kopecký, tovární jezdec Škody Motorsport, přivezl novou závodní Fabii R5 na druhém místě, hned za svým finským kolegou Kallem Rovanperäem, který kategorii vyhrál a v celkovém hodnocení dojel šestý. Třetí místo jistil s další Fabií R5 Francouz Vincent Landais. Jenže tenhle závod měl zápletku i dramatický průběh! Posádka Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen se ale díky němu posunula do vedení celého šampionátu a ráda by zopakovala loňský titul Jana Kopeckého.

Foto: Škoda Motorsport

Škoda Fabia R5 si při premiéře doletěla pro první dvě místa v ostře nabité kategorii R5

Není bez zajímavosti, že v Portugalsku se opakovala historie – v roce 2015 se tady odehrála vítězná premiéra první generace Fabie R5. Nyní se to povedlo zopakovat, pouze defekt na čtvrté rychlostní zkoušce nakrátko zdržel Kalle Rovanperäho, který by jinak celou soutěž vyhrál stylem start-cíl. Do čela se opět dostal po čtyřech rychlostních zkouškách a vedení si udržel až do cíle v Matosinhos nedaleko Porta. „Vůz se choval skutečně skvěle, bylo velké potěšení jej řídit. Nejtěžší na posledním dni bylo neztratit koncentraci a kontrolovat vedení,“ zhodnotil Rovanperä a dodal: „Ve skutečnosti není moc příjemné jet s minutovým náskokem na ostatní. Je to rozhodně těžší, než jet naplno.“

Foto: Škoda Motorsport

Portugalská rallye je na pohled mimořádně atraktivní soutěží

Podstatně zajímavější průběh měla soutěž pro druhou českou posádku ve složení Jan Kopecký a Pavel Dresler. Kopecký, který stál u zrodu nové Fabie R5, totiž místo závodění hlavně testoval a tohle byl pro něj první start ve světě v letošním roce. A hned na šotolině, kde toho má i přes svoje zkušenosti naježděno nejméně. „Věděl jsem, že dnes bylo naším cílem vlastně jen dojet do cíle, ale současně jsme dělali všechno proto, abychom si jízdu s vozem užili.“

A užili si ji nejen oni dva, ale hlavně fanoušci, když se jejich Fabii R5 v poslední sobotní rychlostní zkoušce otevřela přední kapota, a Kopecký tak jel vlastně naslespo a musel zúročit všechno svoje umění. „Zapomněl jsem zavřít kapotu a otevřela se. Málem jsme šli přes střechu, když jsem netrefil brzdný bod, ale dopadlo to dobře. Měli jsme velké štěstí," komentoval celou situaci Kopecký. A se skromností sobě vlastní zapomněl zmínit, že jeho ztráta v cíli na vítěze byla pouhých deset vteřin!

Honza Kopecký by měl s Pavlem Dreslerem startovat i za čtrnáct dní na Sardinii a doufejme, že se mu bude dařit i tam. Rovanperä bude chtít další body do šampionátu, stejně jako celý tým Škoda Motorsport. „V Portugalsku to byla vynikající premiéra, veškerý vývoj a testování se vyplatily. Jsem velmi pyšný na Kalleho, Jana i na celý tým,“ řekl šéf Michal Hrabánek. Tak uvidíme, jak budou karty rozdány…

Reklama

Související témata:
Načítám