Hlavní obsah

Suzuki Swace: Další kopie Toyoty. Proč?

Foto: Suzuki

Toyota Corolla TS? Ne ne, tohle je Suzuki Swace

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Suzuki představila světu nový model, který však už všichni dobře znají. Nedíváte se na Corollu TS, nýbrž na Suzuki Swace – takřka identickou kopii. Po krátké době jde už o druhý převzatý vůz od Toyoty. Proč to Suzuki dělá?

Článek

Po představení plug-in hybridu Across (Toyota RAV4) se nyní dočkal premiéry i hybridní model Swace, který až na detaily kopíruje Toyotu Corollu TS (kombi).

Nejvýraznějším prvkem přídě jsou diodové světlomety s dvojitou optikou a šestiúhelníková horní mřížka chladiče. Společně tvoří jeden celek, který vizuálně rozšiřuje karoserii. K dalším zajímavým prvkům exteriéru patří aerodynamické střešní ližiny, lehké páté dveře vyrobené z pryskyřice a sportovně tvarované 16palcové ráfky z lehkých slitin. K dispozici je též sedm barevných odstínů laku – dva druhy bílé, stříbrná, černá, tmavě modrá, hnědá a bronzová.

Foto: Suzuki

Rovněž uvnitř jde o takřka identickou kopii Corolly

Kabina kombinuje měkčené obložení a ozdobné prvky, přičemž příjemný dojem dotváří při jízdě ve tmě ambientní osvětlení interiéru. Výbavou jde rovněž o Corollu, takže se můžete těšit na multimediální systém s 8palcovou dotykovou obrazovkou, mobilní konektivitu nebo na bezdrátovou nabíječku telefonů. Mimo vyhřívaných sedaček bude k dispozici i vyhřívaný volant.

Foto: Suzuki

Zavazadlový prostor nabídne základní objem 596 litrů, který po sklopení sedadel vzroste na 1 606 litrů

Hybridní soustava kombinuje benzinovou osmnáctistovku, elektromotor a trvanlivou převodovku e-CVT, proto celkový systémový výkon činí 122 koňských sil. Stejně jako originál i Swace umí omezenou rychlostí jezdit čistě na elektrický pohon. Vozidlo se taktéž pyšní třemi jízdními profily, které upravují reakci škrticí klapky. V rámci asistenčních systémů se můžete těšit na devět pomocníků, opět převzatých od Corolly.

A proč to všechno? No přece kvůli starým známým emisím. Značka se tímto snaží snížit celkový (flotilový) balíček vypouštěného oxidu uhličitého, aby nemusela platit nesmyslné ekologické pokuty. Nemějme jí proto spolupráci s Toyotou za zlé, vždyť díky tomu stále prodává takové čtyřkolové borce, jakým je třeba Suzuki Jimny, byť už jen ve dvoumístném provedení.

Reklama

Načítám