Hlavní obsah

Suzuki se vytasila kopií Toyoty RAV4 do zásuvky

Foto: Suzuki

Suzuki Across je v podstatně přestrojená Toyota RAV4, ovšem má to svůj určitý smysl

Automobilka Suzuki prohloubila svoji spolupráci s Toyotou a dnes v tichosti představila model Across, který je jen převlečenou Toyotou RAV4 plug-in hybrid. Co vše sofistikovaná japonská čtyřkolka na baterky zvládne a proč vůbec vznikla?

Článek

Když nemáte v portfoliu nějaký elektrifikovaný vůz, vaše flotilové emise rostou a Evropská unie hrozí pokutami. Suzuki proto hromadně zastavuje mild-hybridní pohony do většiny vozů pro Evropu a teď přidala ještě plug-in hybrid. Nejenže tyto automobily mají nižší spotřebu, ale pomáhají držet celkové emise na rozumné úrovni tak, aby se dokázali udržet na trhu takoví matadoři, jakými jsou třeba oblíbené modely Suzuki Jimny.

Foto: Suzuki

Suzuki Across svůj toyoťácký původ nijak nezapírá

Dalším členem výpravy „zachraňte Jimnyho a spol.“ je Suzuki Across neboli Toyota RAV4 plug-in hybrid. Suzuki se oproti Toyotě liší přídí, hlavními světly a v detailech. Vzhledem k tomu, že se RAV4 do zásuvky v Česku dosud nenabízí, máme díky Suzuki alespoň přehled o technických parametrech obou automobilů.

Prostorný interiér opět kopíruje RAV4, takže tu najdete měkčené materiály, standardizovanou mobilní konektivitu a 490litrový kufr. V rámci asistentů se těšte třeba na monitoring slepých úhlů, adaptivní tempomat nebo technologii nouzového volání eCall.

Foto: Suzuki

Také interiér odpovídá až na detaily provedení Toyoty RAV4

Plug-in hybridní Across disponuje akumulátory o kapacitě 18,1 kWh a čistým elektrickým dojezdem až 75 kilometrů na jedno nabití. Přední elektromotor má výkon 182 koní a točivý moment 270 Nm, zatímco zadní disponuje výkonem 54 koní a silou 121 Nm. Spalovací 2,5litrový čtyřválec pak nabídne výkon 185 koní a točivý moment 227 Nm.

Sofistikovaná čtyřkolka zvládne mimo jiné také přibrzďovat jednotlivá kola, čímž simuluje uzávěrky diferenciálů, a to zcela samočinně. Upravená je i odezva plynového pedálu a celý tento balíček umístila Suzuki do terénního režimu Trail.

Už na začátku roku 2021 se Across stane vrcholovým vozidlem značky, a přeskočí tak v současnosti kralující Vitaru. Sice tedy jde o další potenciálně zbytečný model, ale alespoň pomáhá držet na únosné cenové hladině běžná auta pro obyčejné lidi.

Reklama

Načítám