Článek
Jen v samotném Německu je obdobných firem, které vám vaši dodávku nebo pick-up přemění na dobrodružný křižník, hned několik – jednou z nich je i firma Hymer. V žádném případě nejde o amatéry, neboť jak sami uvádějí na svých webových stránkách, přinejmenším na starém kontinentu drží prvenství ve velkovýrobě „obytňáků“. Tradici mají už od roku 1957.
Díky terénnímu vybavení se obytné vozy z edice CrossOver dostanou téměř všude
Jenže jak s lety pokročila doba, přizpůsobuje se Hymer i přes dodržování tradic nejmodernějším trendům. Mohutné obytňáky čím dál více uvolňují cestu kompaktnějším a leckdy atraktivnějším dodávkám a pick-upům – jedním z hlavních důvodů je fakt, že pokud třeba takový Mercedes Sprinter vybavíte pohonem všech kol a dalším vybavením nezbytným do terénu, dostanete se téměř všude. A to po vlastní ose, v teple a pohodlí.
Touha poznávat nepoznané je jednou ze základních lidských vlastností, které k naší civilizaci patří už odedávna, a tak společnost Hymer GmbH představuje dvě úplně nové modelové řady, založené právě na Sprinteru. Kompaktnějším z těchto dvou je Hymer Grand Canyon S CrossOver, který nabízí původní myšlenku volného pohybu ve stále relativně kompaktním balení. Druhým z nich je potom ML-T 570 CrossOver, který nabízí kromě více obytného prostoru také více palubních vymožeností.
Verze CrossOver stále zahrnují komfort a obyvatelnost standardních obytňáků, skvělé terénní schopnosti jsou vítaný bonus
Coby základ těchto čtyřkolových šerpů slouží v obou případech Mercedes Sprinter, který už se během let stal pro menší a středně velké modely od Hymeru jakýmsi „zlatým standardem“. Veškeré vnitřní vybavení si potom v Hymeru dělají sami – od kuchyně a koupelny se sprchou až po dělené ložní prostory.
A pak je tu ona zmíněná průchodnost terénem. Sprintery ve verzi CrossOver dostávají podvozkovou sadu, zvyšující standardní světlou výšku o užitečných 9 centimetrů, tím pádem podběhy hravě pojmou i terénní pneumatiky, které nabízí lepší adhezi a odolnost na nezpevněném povrchu.
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Hymer CrossOver Edition (Mercedes Sprinter)
Promyšlenost stavby dokazuje i fakt, že beze změny nezůstalo ani převodové ústrojí – nové zpřevodování pomůže naftovému motoru efektivně zdolávat strmé kopce i při plné zátěži. Poutavým, ale hlavně praktickým „doplňkem“ je potom střešní LED rampa, která nejenže působí efektně, ale také rozzáří i ten nejzapadlejší palouk a nejtemnější les.
Vozový park firmy Hymer se dělí na tři kategorie – integra, polointegra a vestavba. Poslední dvě jmenované potom mohou být založeny buď na zmíněném Mercedesu Sprinter, nebo případně na dodávkách Citroën či Fiat. Ceny se různí v závislosti na úrovni přestavby a hojnosti vybavení. Každopádně třeba v případě polointegrovaných obytných vozů ceny startují těsně pod 60 tisíci eur, čili zhruba 1,5 milionu korun, polointegrované obytňáky založené na Sprinterech pak začínají řádově o 5 tisíc eur výš (tzn. cca 1,6 milionu). Vozy z edice CrossOver však přesahují i částku 100 tisíc eur, tedy více než 2,6 milionu korun.
Pokud jste majiteli obytného vozu, který jste si postavili vy sami, a rádi byste se o svůj příběh podělili s dalšími čtenáři Garáže, ozvěte se nám na redakční mail redakce@garaz.cz a nezapomeňte přiložit i fotografie vašeho bydlíku.