Hlavní obsah

Skrytá krása Bodamského jezera (fotogalerie)

Foto: Archiv Garáž.cz

Druhé největší jezero v Alpách, ležící na hranicích Německa a Švýcarska, je obvykle vyhledávaným dovolenkovým cílem pro svoji nabídku vodních aktivit. Co ale dělat, když se vody štítíte jako čert kříže, v krvi máte vysokooktanový benzín a i přesto se v okolí ocitnete? Stačí zamířit na Švýcarskou stranu a hned je o zábavu postaráno.

Článek

Švýcarská automobilová kultura je na vysoké úrovni už hodně dlouho, a tak si prakticky ihned po překročení hranic všimnete naprostých klasik, které jen tak odložené leží v zahradách nebo na dvorech autoservisů. Potkal jsem např. první generaci BMW M3, Nissan 300ZX, Jaguar XJ nebo SAAB 9-3 Viggen. Naprostým klenotem jsou však soukromé sbírky, kde jednu z nich představuje Autobau. V malém přístavním městečku Romanshorn se schovává sbírka, kterou se svoji kvalitou vyrovná těm nejlepším na světě. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Autobau sleduje podobný recept, jako mnoho dalších firem. Majitelům automobilových skvostů nabízí jejich bezpečné uložení a také příkladnou péči. V areálu Autobau se nachází několik firem, které se specializují především na opravu klasických automobilů. Perličkou je však veřejně přístupná sbírka, která nabízí vše od klasických Ferrari, monopostů Formule 1, až po nejnovější hyper vozy Ferrari La Ferrari a Porsche 918.

Za Autobau stojí švýcarský podnikatel a závodník Fredy Lienhard, který ho založil v roce 2007. Lienhard závodil v 70. a 80. letech ve formulových šampionátech, aby se poté přesunul do závodů sportovních vozů a prototypů. Dnes se však věnuje spíše práci ve své firmě Lista Office a podpoře mladých závodních talentů.

Foto: Archiv Garáž.cz

Malou nevýhodou sbírky může být to, že je pro veřejnost přístupná pouze každou středu od 16:00 do 20:00 a každou neděli od 10:00 do 17:00. Odradit může i vstupné 15CHF, avšak to jsou velmi dobře investované peníze. Autobau nabízí celkem čtyři sekce, ve kterých nadšenec stráví klidně 2-3 hodiny.

První sekce aktuálně nabízí přehlídku amerických vozů z šedesátých let, které doplňuje atmosféra Elvise a další doplňky. Uvidíte zde tak klasickou Corvettu Stingray, nebo další vozy od již zaniklých značek Studebaker,  Plymouth a další. Druhé závodní sekci dominují především monoposty F1 z různých dekád, např. několik Sauberů, ale i starší Renaulty a Ferrari. Najdete zde ale také Sauber Mercedes a Porsche prototypy, nebo také DTM od Audi.

Foto: Archiv Garáž.cz

Třetí sekci dominují především Ferrari. Sbírka obsahuje jak staré klasiky – F40, Testarossu, Dino, 330GTO a další …, tak i absolutní novinky LaFerrari a F12tdf. Vidět na vlastní oči nabíječku na LaFerrari je opravdu zážitek. Na patře je doplňuje několik vozů Alfa Romeo vč. vzácné 8C (bylo vyrobeno pouze 500ks), hypersport Porsche 918, nebo dva Tesla Roadstery.

Foto: Archiv Garáž.cz

Čtvrtá a poslední sekce obsahuje jeden skvost vedle druhého. Vedle sbírky krásných Mercedesů 300SL se vyhřívá na sluníčku několik Porsche (vč. poslední GT3 RS), Lamborghini Miura, krásné kupé Monteverdi 375, v evropě prakticky neznámý supersport Wector W8 (vyrobilo se pouhopouhých 19ks!) a také několik kreací od švýcarských tunerů Sbarro a Rinspeed. Jednu z nich, označovanou jako Sbarro Autobau, excentrický designer Sbarro vytvořil jako poctu právě majiteli Autobau, Fredy Lienhardovi. Tento vůz je však často označován jako nejošklivější auto na světě…

Foto: Archiv Garáž.cz

Autobau je nádherná sbírka, kterou byť není jednoduché najít (natož i navštívit, vzhledem k omezené otevírací době), tak určitě stojí za veškeré investované prostředky a čas, který strávíte jejím prohlížením. V případě zájmu provozovatelé nabízí i individuální prohlídky a pořádání akcí, ale to už je všechno jenom o domluvě…

Autor: Petr Stejskal

Reklama

Načítám