Hlavní obsah

Škoda Superb plug-in hybrid vs. diesel: Který je úspornější?

Foto: Redakce Garáž.cz

Jeden je dieselový, druhý plug-in hybridní. Dokážete je od sebe rozeznat?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Plug-in hybridní Superb iV je pro českou automobilku Škoda a její zákazníky velkou novinkou slibující přinést výjimečnou efektivitu a úspornost. Jak si ale povede v přímém souboji s konvenčním turbodieselem? Dosáhne v reálném světě nižší spotřeby? Přinese nějaké další provozní výhody?

Článek

Náš silniční závod po D1 měl kromě hlavní dějové linky („Je lepší trpět na D1, nebo jet delší, ale příjemnější objízdnou trasou?“) svou vedlejší zápletku – zápas dvou Superbů. V jednom rohu se rozcvičuje zkušený bojovník, konvenční turbodiesel Superb 2,0 TDI (verze s výkonem 190 koní) v hnědém laku Magnetic Brown a špičkové výbavě Laurin & Klement, v druhém rohu jeho odvážný vyzyvatel, plug-in hybridní Superb iV (celkový výkon soustavy 204 koní) také v laku Magnetic Brown a výbavě Laurin & Klement, aby se to nepletlo. Zápas je o to peprnější, že pořizovací cena obou aut je naprosto shodných 891 900 Kč (v rozmařilé výbavě L potom 1 093 900 Kč). Oba soupeři jsou tedy připraveni, je čas zahájit souboj. Gong, ring volný!

Foto: Redakce Garáž.cz

Plug-in hybridní Superb iV spolehlivě poznáte podle zaslepené mřížky chladiče, znáčku „iV“ na zádi a samozřejmě také podle „elektrické“ SPZ

Jak už jsme uvedli v předchozím článku, Dominik jel se Superbem 2,0 TDI po dálnici D1, já to s hybridním Superbem iV vzal přes dálnici D11 a poté po hlavním tahu R35 – obě auta tak mohla ukázat, co umí. Turbodiesel totiž miluje dálkové štreky ustálenou rychlostí, zatímco hybrid mohl předvést svůj elektrický provoz ve městech a intenzivně rekuperovat na okreskách. A obě pohonné jednotky ze sebe vydaly to nejlepší…

Foto: Škoda Auto

Plug-in hybridní Superb iV kombinuje benzinový motor 1,4 TSI s elektromotorem, na nabitou baterii ujede v městském prostředí přes 50 km

využil elektřinu na přejetí celé Prahy (28 kilometrů po Radlické a Jižní spojce), na hybridní režim jsem přešel až v momentu nájezdu na D11, abych zbylé elektrické kilometry pošetřil na průjezd městy Vysoké Mýto, Litomyšl a Svitavy (místní obyvatelé by mě za to určitě pochválili). Mezitím odváděl většinu práce benzinový turbomotor 1,4 TSI, kterému díky zrekuperované elektřině občas ulehčoval práci elektromotor – většinu obcí jsem tak plynule proplul právě na vlně tichých elektronů. Výsledkem byla skvělá spotřeba 4,3 l/100 km.

Foto: Redakce Garáž.cz

Plug-in hybrid odvedl skvělou práci, spotřeba 4,3 l/100 km je na dálkové trase kombinující dálnici, okresku i obce skutečně úctyhodná...

Jenže 2,0 TDI překvapil a ukázal, čeho jsou moderní turbodiesely schopné – že mu svědčí plynulé tempo s nižším zatížením, to jsem už zmiňoval, ale omezená rychlost ve zúženích na D1 a striktní dodržování předpisů všude jinde znamenalo, že palubní počítač 2,0 TDI na konci trasy ukázal fantastických 4,0 l/100 km!

Foto: Redakce Garáž.cz

...jenže diesel to zvládl ještě lépe s neuvěřitelným průměrem 4,0 l/100 km!

Tomu říkáme lekce v úspornosti – oba výsledky jsou skvělé (Superb 2,0 TDI by tak na nádrž ujel 1 650 km, Superb iV 1 200 km), i když o realitě vypovídají jen částečně. Delší test v kombinovaných podmínkách pak u obou aut ukázal průměrné hodnoty zhruba o litr vyšší. U Superbu iV přitom s konečným číslem můžete hodně zahýbat častějším dobíjením, když jsem s ním ale jel týž den po D1 zpátky (bez nabíjení, tedy čistě v hybridním režimu), výsledkem byla nijak oslnivá hodnota 6,0 l/100 km.

Potvrzuje se tedy, že pokud potřebujete často jezdit delší štreky, je turbodiesel stále nenahraditelnou pohonnou jednotkou. Plug-in hybridy se hodí pro ty, kteří jezdí častěji po městě a v jeho okolí, a především mají po ruce (doma či v práci) zásuvku – bez pravidelného nabíjení nedávají plug-in hybridy valný smysl.

Reklama

Načítám