Hlavní obsah

Škoda Scala poodhaluje svůj zbrusu nový interiér

Foto: Škoda Auto

Nová Škoda Scala přijíždí se zcela novým interiérem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nová Škoda Scala má oproti Rapidu Spaceback nabídnout především víc stylu, komfortu a kvality – a nejvíce to má být znát právě v interiéru a jeho výbavě. Měsíc před oficiální premiérou nám Škoda dává možnost nahlédnout do kabiny Scaly prostřednictvím designérské skici. Máme se na co těšit?

Článek

Premiéra minulého Rapidu byla zklamáním. Všichni se těšili na novou rodinnou Škodovku, jenže Rapid nedokázal zakrýt svou budgetovou orientaci. Bylo to znát především v interiéru, který byl svým strohým designem bez pozlátek v podobě chromovaných prvků a měkčených plastů dokonce pod úrovní Fabie. Rapid měl totiž původně konkurovat Renaultu Fluence a Peugeotu 301/Citroënu C-Elysée, čemuž ale zase neodpovídala vyšší cenovka.

Foto: Škoda Auto

Kabina Rapidu byla zprvu po představení zklamáním

Na Rapid se tak hned zkraje navalila vlna kritiky, Škodovka pružně zareagovala a interiér postupně vylepšovala, na premianty trhu si však nikdy vyšlápnout nemohl. To má právě za úkol Scala – a právě proto, aby ji nikdo nespojoval s budgetovou povahou Rapidu, rozhodli se pro ni vymyslet jiné jméno.

Hned na první pohled je vidět, že Scala bude kvalitou – vnímanou i skutečnou – o kus jinde. Design vyznává symetričnost a je inspirovaný tvarem masky chladiče, do které se zakusuje kapota se znakem Škoda. Půjde také o první sériovou Škodovku s novou architekturou interiéru, která se poprvé objevila u konceptu Vision X. Řidič má před očima digitální přístrojový panel s úhlopříčkou 10,25“, který mu umožní měnit si podle potřeby zobrazované informace i jejich rozložení (mít navigační údaje přímo před očima je vážně šikovné). Vpravo od něj umístěný 9,2“ dotykový displej infotainmentu se posunul výš (vyměnil si tak místo s výdechy klimatizace) a vystupuje z palubní desky jako tablet. To proto, aby byl více na očích a řidič nemusel při přepínání funkcí sahat až ke kolenům. Hned pod ním je taky praktická hrana, o kterou si při tom může pohodlně opřít ruku.

Foto: Škoda Auto

Nový design, nová koncepce, kvalitnější materiály a více výbavy. Ve Scale si na své přijdou i náročnější zákazníci

Toto architektonické řešení se stává čím dál populárnějším, protože dotykové infotainmenty sdružují čím dál více užitečných funkcí – už zdaleka nejde jen o rádio s navigací, teď umí integrovat přehrávání médií z řady zdrojů, zrcadlit funkce telefonu, zobrazovat data o autě a informace z dopravy získané prostřednictvím připojení k internetu. Novou koncepci doplňují také kvalitnější materiály – Škoda vyzdvihuje měkčené plasty na palubní desce a ve výplních dveří s krystalickou strukturou a na dotyk trojrozměrnými prvky, pohodlné a krásně tvarované sedačky mohou mít čalounění mikrovláknem Suedia (skromnější sestra Alcantary).

Ve Scale se nedávno svezl i kolega Honza Červenka, jaké dojmy si z kabiny odnesl?

„V testovaném autě určeném k jízdě bylo všechno zalepené, tak jak to u zkušebních mul bývá zvykem. Předtím nám ale ukázali už hotový vůz a musím říct, že jsem byl opravdu mile překvapený. Na rozdíl od Fabie nebo Rapidu je kabina Scaly o poznání vzdušnější, za což může hlavně přepracovaný středový tunel, který už není tak masivní. Perfektně vypadá pás před spolujezdcem, který se táhne až k řidiči a bude se dodávat v několika provedeních (ve vystaveném autě byl satinovaný bronz, ale dočkáme se i sportovnějších a naopak elegantnějších úprav) a skvělé je i umístění displeje palubního počítače. Co je pak hodně praktické, tak ovládání ventilace zůstalo samostatné. Uprostřed palubní desky, tedy v dosahu řidiče i spolujezdce, najdete ovládání centrálního zamykání a výstražné blinkry. V hotovém autě i v testovacím prototypu pak byly virtuální budíky nabízející příjemnou grafiku v pěti možných provedeních – od minimalistické až po navigační. Osobně jsem hodně zvědav na klasické budíky, které budou v základní výbavě.

Kvalitu materiálů pak potvrzovaly i úplně nové sedačky (šlo o výbavu Style), které jsou nejen pohodlné, ale i skvěle vypadají. Byly vyvedené v kombinaci již zmíněného materiálu Suedia a kůže, která není jen na bocích sedadla, tedy tam, kde dochází k největšímu oděru), ale i na podsedáku. Celé je to navržené tak, abyste se zbytečně nepotili, zároveň to působí příjemně robustně a dobře to vypadá."

Foto: Filip Fabián

Sedadla jsou úplně nová, byla v autě s výbavou Style. Uvidíme, jak bude vypadat základní provedení. Verze RS bude mít pak hlavové opěrky integrované

Co si naopak Scala z interiéru Rapidu ponechá – a ještě to vylepší – je vnitřní prostor pro posádku, který si nezadá s Octavií. Kufr pak bude nabízet velmi solidních 467 litrů prostoru (rozšiřitelných až na 1 410 litrů sklopením zadních sedadel), čímž snadno překoná zcela dostatečných 415 litrů odcházejícího Rapidu Spaceback. V duchu automobilů Škoda bude interiér také prošpikovaný chytře praktickými Simply Clever řešeními, které skutečně dokáží ulehčit každodenní život. Už se vážně těšíme, až si sedneme za volant nové Scaly. Co vy?

Líbí se vám interiér nové Škody Scala?
ANO, je to kvalitativní krok kupředu
78,7 %
NE, dotykové tablety vážně nesnáším
21,3 %
Celkem hlasovalo 3416 čtenářů.

Reklama

Související témata:
Načítám