Hlavní obsah

Škoda Scala odhaluje svůj interiér plný displejů i výbavy

Foto: Škoda Auto

Interiér Škody Scala

Škoda Scala je nejen prvním mladoboleslavským vozem svého jména. Zároveň se jedná o první model, jemuž byla do vínku dána zcela nová a inovativní architektura interiéru. Škodovka se tak zbavuje zažitých zvyklostí a obklopuje svou posádku docela novým prostorem. Ten je navíc doplněn o zbrusu novou výbavu i materiály.

Článek

Jak prezentovala už starší skica, ústředním bodem interiéru Scaly je nově umístěný displej, zasazený do čelní části palubní desky. Displej může mít úhlopříčku až 9,2 palce a ovládán je pochopitelně dotykově, stejně jako zkratky různých funkcí po jeho krajích. Leckomu nebude příliš po chuti fakt, že je displej takříkajíc „volně stojící“, ovšem jeho umístění má své opodstatnění. Vyšší pozice displeje totiž znamená méně sklápění zraku od silnice.

Druhým digitálním displejem v kabině je dále i displej přístrojové desky. Jeho detaily nebyly odtajněny, nicméně vedle tradičního zobrazení s ručičkovými budíky půjdou zobrazit ještě detaily informací z palubního počítače nebo třeba velká mapa.

I přes velkou míru digitalizace ovšem nelze tvrdit, že by se Škodovka zcela vzdala tradičních „nedotykových“ řešení. Klimatizace má pořád svůj vlastní panel s jednoduchým ovládáním a v prostoru za řadicí pákou (potažmo za voličem automatu) zůstalo několik fyzických tlačítek. Konkrétně na fotce vidíme vypínání parkovacích senzorů, vypínání systému start-stop (což bude hojně využívané tlačítko), ale taky volič jízdních režimů, a dokonce tlačítko od samočinného parkovacího asistentu, jenž umí sám točit volantem a podélně zaparkovat.

Máme-li se pak na interiér podívat z ryze designového hlediska, musíme uznat, že zejména palubní deska je vcelku povedená. Hezky působí broušená dekorativní lišta, která se táhne od sloupku řízení pod středovým displejem až ke dveřím spolujezdce, ale taky kliky dveří, výdechy klimatizace nebo sedadla kombinující hladkou a broušenou kůži. Je pochopitelně jasné, že nemalé zastoupení ve Scale dostanou i tvrdé plasty a selekce materiálů nebude tak vyladěná, jako u dražších modelů, ale už teď se nebojíme říct, že oproti Rapidu ušla novinka velký kus cesty.

Reklama

Související témata:
Načítám