Hlavní obsah

Škoda otevřela v Plzni první digitální showroom v Česku

Foto: Škoda Auto

Svět nakupování se za poslední roky poměrně dost proměnil. Přes internet dnes nekupujeme jen elektroniku a oblečení, ale i například potraviny a řadu dalších věcí, o kterých bychom to před několika lety ani netušili. A digitalizace bude nadále pronikat do stále více odvětví, včetně prodeje automobilů. První vlaštovkou u nás je nový digitální showroom, který otevřela Škodovka tento týden v Plzni.

Článek

Pokud se bojíte, že v digitálním showroomu chybí skutečná auta, můžete být v klidu. Tak daleko s digitalizací zatím nejsme. V plzeňské prodejně se ale nově nachází řada inovativních nástrojů, které mají zatraktivnit jednotlivé oblasti prodejní plochy. Například uvítací prostor je pojat méně formálně než tradiční recepce v jiných autosalonech. Na tabletech mohou prodejci vizualizovat konkrétní model, který může být dále v reálném čase zrcadlen na velkoplošných panelech a lépe tak přiblížit vlastnosti daného automobilu.

Vizualizační zóně dominuje velkoformátová videostěna s až 9 obrazovkami. Velký displej s rozlišením 4K zde má několik funkcí. Především láká kolemjdoucí do showroomu záběry vozidel v akci, aktuálními událostmi nebo akčními nabídkami. Prostor s vybraným modelem značky zůstává středobodem digitálního showroomu. Vystavené modely jsou pak zvýrazněny informačním stojanem s 22palcovou dotykovou obrazovkou, kde si zákazníci mohou sami procházet hlavní funkce vozu, ale také měnit jeho barvu, design kol a další doplňky.

Prostor k jednání o kupní smlouvě a financování vozu je oázou klidu daleko od shonu klasické prodejní plochy autosalonu. V této zóně je umístěna velká LED televize, jež zobrazuje obsah tabletu. „Dnešní digitální zákazník očekává nejen kvalitní produkt, ale i související služby a zážitek, který mu bude ušit tzv. na míru, resp. bude personalizovaný,“ říká k novince Miroslav Holan, vedoucí rozvoje autorizované obchodní sítě značky Škoda v České republice.

Foto: Škoda Auto

Konfiguraci vozu si mohou zákazníci u každého modelu měnit na tabletu

První český digitální showroom značky Škoda vyrostl v Autocentru Jan Šmucler v Plzni a co do rozlohy prodejní plochy je největší tohoto typu v Evropě. Slavnostní otevření proběhlo ve středu 24. dubna u příležitosti zahájení prodeje nového modelu Scala. „Naše automobily již do éry digitalizace a konektivity vstoupily, prodejní a servisní místa je musejí následovat. Digitální showroom se tak stane místem, kde se zákazníkovi představí individuální mobilita ve své komplexní podobě,“ uvedl u této příležitosti Luboš Vlček, ředitel Škoda Auto Česká republika.

Reklama

Načítám