Hlavní obsah

Simulátor Aston Martin stojí jako jedno Porsche Boxster

Foto: Aston Martin

Aston Martin představil karbonový simulátor, který stojí víc, než ledajaké auto. Zkusili bychom se obrátit na Ježíška…

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ruku na srdce – žijeme ve virtuální době a hry se dnes těší čím dál větší oblibě. Herní průmysl zažívá rozkvět a není překvapením, že vedlejším produktem je i rozvoj závodních simulací. Základní atmosféru závodní simulace dnes umí nabídnout každé lepší PC v kombinaci s herní soustavou volant-pedály (případně ještě řadicí páka) za několik tisíc. V nejvyšších sférách už bychom se potom bavili o propracovaných mechanismech s širokoúhlou obrazovkou, dokonce i plnohodnotnou sedačkou – a to bude i dnešní případ.

Článek

Aston Martin je především výrobce luxusních, případně sportovně-luxusních vozů, ať už jde o kompaktní sporťák Vantage a chlapácké GT jménem DBS, SUV nesoucí obchodní označení DBX, případně některý ze špičkových supersportů. Automobilka z Gaydonu však dnes už neprodukuje pouze špičkové vozy – s jejich logem lze pořídit také luxusní nábytek nebo třeba rychlý vodní člun. A od nedávna si lze od britské automobilky pořídit také závodní simulátor.

Foto: Aston Martin

Účelem simulátoru Aston Martin AMR-C01 je jediné – nabídnout maximální řidičský zážitek z pohodlí domova

Za účelem vzniku této velké hračky se v Astonu spolčili s technologickou společností Curv Racing Simulators, aby mohl vzniknout opravdu špičkový kousek, jak se na Aston Martin sluší a patří. Výsledný výtvor nese jméno AMR-C01, a pokud byste se podívali na cenovku, protočily by se vám panenky, neboť by ukázala hodnotu 57 500. V librách. To znamená téměř 1,7 milionu českých peněz, což zhruba odpovídá ceně základní verze ryzího  sporťáku Porsche Boxster.

Tento „Ultimativní luxusní domácí simulátor“, jak jej prezentují v Gaydonu, se může pochlubit „karoserií“ kompletně tvořenou karbonovým monokokem. Jízdní pozice potom má přesně kopírovat tu v hypersportu jménem Valkyrie. Karbonová skořápka a technika jsou poté ručně smontovány v již zmíněné firmě Curv Racing Simulators, přičemž po stránce softwaru spoléhá na dnes již osvědčenou italskou simulaci Assetto Corsa, která disponuje nezbytnostmi, jako jsou laserově skenované okruhy, nastavení odklonu kol, tuhosti stabilizátorů nebo uzávěrky diferenciálu, aby šlo o opravdu věrnou kopii reality.

Bystré oko si dost možná všimlo, že přední část karbonové struktury je ve velkém inspirována přídí skutečného závodního Aston Martinu. A podobnost se skutečným závoďákem tu nekončí – kromě tvarů lze volit mezi několika barevnými kombinacemi, z nichž řada z nich věrně kopíruje právě válečná zbarvení závodních Astonů. Je však možné objednat si také nelakovanou variantu z holého karbonu.

Jízdní pozice však není jedinou paralelou mezi hypersportem Valkyrie a tímto simulátorem AMR-C01. Stejně jako špičkový dvanáctiválcový hypersport totiž i AMR-C01 vznikne v pouhých 150 exemplářích, a Aston Martin tak jasně naznačuje, kde že se jejich karbonová „hračka“ v hierarchii nachází. Je to zkrátka Aston Martin Valkyrie mezi simulátory! Pokud by se tedy našel někdo, kdo má velmi štědrého Ježíška, měl by si s přáním patrně pospíšit. Ostatně i dodání kusů v Gaydonu plánují „shodou okolností“ koncem tohoto roku.

Reklama

Související témata:
Načítám