Článek
Firmu Classic Recreations založil před 15 lety chlapík jménem Jason Engel, což je to autíčkář na slovo vzatý – své první auto údajně měl již ve věku 12 let. Posléze, když už byl „schopen“ legálně řídit, si vybudoval citovou vazbu k Fordu Mustang – k dnešním dnům jich dle všeho měl v různých verzích a generacích více než sto. Nejvíce se mu však zalíbily kousky z konce šedesátých a začátku sedmdesátých let, což mu rozhodně nelze vyčíst. Dal tedy dohromady skupinku techniků a řemeslníků a společně teď provádějí renovace starých Mustangů, zakázkové stavby a stavby okruhových vozů.
Silueta, která nikdy neomrzí. Díky Classic Recreations mohou tyto křivky obdivovat i další generace
Tento konkrétní kus, který nese název Shelby GT500CR 900S, je tak trochu od každého něco. Jde o původní a velmi vzácnou Shelby GT500 z roku 1967, ale u Classic Recreations prošla jednak renovací a také pár zásadními úpravami. Bystrý čtenář už patrně tuší, kam konverzace směřuje, tak to nebudeme protahovat – ano, označení 900S opravdu značí výkon této krásky v koňských silách.
Hlavní zásluhu na tom má – překvapivě – motor. Jde o moderní osmiválec Ford o objemu 427 kubických palců, tedy cca 7 litrů v našich mírách. Tyto motory se dají u Fordu koupit samostatně a ve standardu dávají výkon okolo 540 koní. V Classic Recreations jej však vylepšili o pořádný kompresor a tříjádrový chladič, takže je možné z něj dostat prý až 1 000 koní! Spokojili se však s devíti stovkami…
Je tu na výběr ze dvou převodovek – klasický manuál za 2 500 dolarů (zhruba 52 tisíc korun) nebo za dalších 500 „babek“ můžete mít klidně i automat, pokud je libo (celkem 63 tisíc korun).
Ke zkrocení té ohromné síly dostanete i moderní manuální převodovku. Kdo by však chtěl, je tu na výběr i automat
K těmto trochu děsivým ingrediencím vám v Classic Recreations naštěstí vašeho Mustanga kromě kompletního bodykitu vybaví moderním řízením, moderními pneumatikami Michelin, moderním podvozkem s pořádným odpružením a výkonnějšími brzdami. Navíc je tu řada dílů z karbonu, takže vůz je ve finále o kus lehčí.
Pokud je vám jméno firmy Classic Recreations a celkově její „rukopis“ povědomý, není to jen domněnka – nedávno jsme si tu na našich stránkách říkali o jejich úplně prvním Mustangu s karoserií kompletně z karbonového vlákna, který byl orientovaný především na okruhové využití. A popravdě dnes ani nejde o jedinou firmu s podobnou specializací.
Shelby GT500 900S od Classic Recreations
Shelby GT500 900S od Classic Recreations
Shelby GT500 900S od Classic Recreations
Shelby GT500 900S od Classic Recreations
Shelby GT500 900S od Classic Recreations
Shelby GT500 900S od Classic Recreations
Shelby GT500 900S od Classic Recreations
Shelby GT500 900S od Classic Recreations
Člověk nemusí být zrovna kandidát věd, aby si dal dohromady, že tohle není levná záležitost. Na druhou stranu – Jason a jeho tým si splnili klukovský sen tím, že je živí to, co je baví. Zároveň pomáhají movitým autíčkářům plnit si ty jejich klukovské sny. A jelikož jsou ti zase ochotni si za to adekvátně zaplatit, jsou všichni spokojení.
Ceny této konkrétní stavby začínají na částce necelých 285 tisíc dolarů, tedy 5,9 milionu v českých korunách – a to nepočítáme fakt, že je „vhodné“ mít už svého vlastního klasického Mustanga. Nabízí se otázka, zda není škoda cpát do klasiky moderní techniku, ale berte to takhle – díky modernímu a robustnímu motoru přímo z dílen Ford Performance se člověk nemusí bát tu a tam pořádně „vyhnat pavouky z motoru“, a tak si člověk může své klasické auto naplno užít. Za nás dobrý!