Hlavní obsah

Šestiválcová Porsche 718 mají nově automatickou převodovku

Foto: Porsche

Porsche 718 Cayman GTS 4,0

Hned pro tři varianty modelu 718 přichystalo Porsche automatickou převodovku. Jde o 718 Boxster/Cayman GTS 4.0 a 718 Spyder a Cayman GT4. Důležitou zprávou je, že v nabídce zůstala i přímo řazená převodovka.

Článek

Porsche pro modelovou řadu Cayman a Boxster nabízí celkem dvanáct různých variant, od základní T po vrcholné provedení GTS 4.0. Vynikající zprávou pro nadšence je, že všechny tyto modely lze koupit s přímo řazenou převodovkou se šesti rychlostními stupni.

Ale Porsche si zakládá na rozmanitosti své nabídky a tak nyní doplňuje katalog u svých šestiválcových modelů o dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovku PDK.

Jistě, pro nadšence a puristy je mnohem lepší volbou výchozí manuální převodovka, která zajišťuje s autem větší spojení. Ale PDK je natolik výborná převodovka, rychlá a inteligentně řadící, že ji prostě někteří zákazníci dají přednost.

V porovnání s modely s manuální převodovkou zvládne nyní 718 Cayman GT4 (309 kW / 420 k) akcelerovat v disciplíně 0-100 km/h o půl sekundy rychleji, konkrétně za 3,9 s. Dvousetkilometrové rychlosti dosáhne za 13,4 sekundy, což je o 0,4 sekundy rychleji.

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 a 718 Boxster GTS 4.0, oba s atmosféricky plněným šestiválcem o výkonu 294 kW (400 koní) jsou na "stovce" rychleji také o půl sekundy, konkrétně za rovné čtyři sekundy.

Dosáhnout 200 km/h pak v porovnání s manuální převodovkou trvá rovněž o 0,4 sekundy rychleji - výsledná hodnota je 13,7. A počítáme, že se přidáním sedmého rychlostního stupně podařilo o pár deci snížit hodnotu spotřeby paliva.

Foto: Porsche

Porsche 718 s automatickou převodvokou

Porsche uvedlo, že sedmistupňové PDK má oproti šestistupňové manuální převodovce zkrácené převody; jak moc (a zda vůbec) se změnila nejvyšší rychlost ale automobilka neuvedla. V případě verze GTS 4.0 byl přizpůsoben Sport Chrono Packet s režimy Normal, Sport, Sport Plus a Individual. A dodejme, že nechybí funkce launch control pro co nejrychlejší start z místa.

V případě automatické převodovky Porsche změnilo svornost zadního diferenciálu na nynějších 30 až 37 procent (původně 22 až 27 procent). Díky tomu budete v zatáčkách rychlejší a zadní pneumatiky budou mít lepší přilnavost. Příplatek za PDK u šestiválcových modelů z řady 718 Boxster a Cayman zatím nebyl zveřejněn.

Docela jsme zvědaví, jaký bude podíl PDK vs. manuál. Čemu byste dali přednost vy? Napište nám do diskuse pod článkem!

Reklama

Načítám