Hlavní obsah

Obytňák od Rhön Camp: Sice nemá WC, ale má sprchu, dobře vybavenou kuchyň a vyspí se v něm 4 lidé

Foto: Rhön Camp

Rhön Camp Ultimate Van nabídne posezení a nocleh pro čtyřčlennou rodinu, jeho dobrodružná verze se však nezalekne ani cestování „mimo vyšlapané cestičky“

Ve věci evropských obytných vozů a obytných vestaveb hrají už dekády velkou roli Volkswageny řady T, potažmo Transportery a Multivany. Málokoho pak překvapí, že firma Rhön Camp, která stojí za obytným vozem Ultimate Van, pochází z Německa. Vůz umožňuje díky chytrým úpravám jak pohodlné cestování, relaxaci a vaření, tak i přenocování až pro čtyři osoby.

Článek

Kdo vybírá základ pro obytnou vestavbu, ten jistě neprohloupí s Volkswagenem řady T6. Osvědčená konstrukce, dobré motory, prostorný a variabilní interiér – to jsou jen některé z mnoha důvodů, proč si model Multivan a Transporter oblíbili rodiny, podnikatelé i pracanti z různých odvětví průmyslu a řemesel.

Foto: Rhön Camp

Firma Rhön Camp si zvolila jako základ pro svůj „Ultimate Van“ osvědčený Volkswagen T6.1

Firma Rhön Camp, která se nachází v obci Schondra zhruba 2 hodiny severozápadně od Norimberku, si konkrétně zvolila verzi po faceliftu, tedy T6.1. Zasvěcení jistě spatřili inspiraci modelem California a lidé od Rhön Camp se tím ostatně ani netají. Nová konfigurace interiéru nabízí sice posezení pouze pro čtyři osoby, o to větší je ovšem komfort.

Obě zadní sedadla se mohou proměnit v postele stylu „lounger“ – kromě původního vzpřímeného rozvržení pro cestování se tedy dají různě polohovat, lze jim vysunout opěrky nohou nebo je na noc „položit“ zcela do roviny. V závislosti na momentálním nastavení lze použít výklopný jídelní stolek a otočit přední sedadla proti směru jízdy, třeba pro příležitost posezení u společné večeře.

A plnohodnotnou teplou večeři tu lze opravdu ukuchtit, neboť chytře řešená kuchyňka obsahuje dvouplotnový vařič se zabudovaným dřezem. Vedle se pak pro uschování potravin nachází lednička o kapacitě 40 litrů.

Foto: Rhön Camp

Vzadu jsou dvě na sobě nezávislá polohovatelná sedadla, pro přespání je v případě potřeby lze sklopit úplně do roviny

Podobně jako u poslední verze modelu California přímo od automobilky i zde je paluba v provedení inspirovaném palubou člunu, doplněná o kolejnice pro jednoduchou a poměrně rychlou manipulaci se sedadly. Ta jsou navíc oddělená a jedno na druhém nezávislá. Jeden ze zadních cestujících se tedy může věnovat práci na notebooku a ten druhý si může dát klidně „šlofíka“.

Není překvapením, že ve vozu Rhön Camp Ultimate Van už nezbylo místo pro toaletu, ovšem na venkovní sprchu se místo našlo – ta je umístěna v zadní části vozu, kde jsou v samotné zádi vozu umístěny také šatní skříňky, hlavice sprchy je potom vyvedena skrz páté dveře. Vůz disponuje rezervoárem na 65 litrů pitné vody a na 28 litrů šedé vody.

Foto: Rhön Camp

V případě potřeby Ultimate Van ve verzi se střešním stanem nabídne nocleh až pro čtyři osoby

Spotřebiče a ostatní kempingové přístroje berou energii z baterie AGM o poměrně slušné kapacitě 75 ampérhodin. Lidé od Rhön Camp ale přirozeně mysleli i na delší pobyt v přírodě, a tak lze čerpat energii také prostřednictvím 180W solárních panelů. Stav elektrického zázemí a vybavení lze navíc monitorovat a regulovat s pomocí vestavěného ovládacího panelu. Systém si však rozumí i s mobilním telefonem, stačí si jen stáhnout k tomu určenou aplikaci.

Foto: Rhön Camp

V kuchyňce najdeme dvouplotnový vařič s dřezem, vedle se nachází 40litrová lednička pro uskladnění potravin. Spotřebiče berou energii z 75Ah baterie

Když je řeč o mobilním telefonu, součástí vybavení je i dok pro bezdrátové nabíjení a audiosystém dodala firma Caratec. Ze seznamu volitelné výbavy lze zvolit třeba přenosnou baterii EcoFlow nebo elektrocentrálu.

Kromě vybavení a dekorace interiéru si lidé od Rhön Camp „vyhráli“ třeba s ambientním LED osvětlením, nechybí naftové externí topení Webasto a při parném letním dni jistě potěší i venkovní výsuvná markýza.

Jinak jde o T6.1 tak, jak ji známe – o pohon se tedy stará osvědčený přeplňovaný turbodiesel TDI o výkonu 150 koní, spárovat jej lze buďto s šestistupňovým manuálem, případně s automatem DSG. Lze si přiobjednat i verzi s pohonem 4×4.

Základní cena již upraveného vozu je 69 990 eur (1,75 milionu korun), pro dobrodruhy existuje také terénní verze s krytem olejové vany, šnorchlem a střešními nosiči. Tam je však potřeba počítat s vyšší cenovkou, která začíná na částce 79 990 eur (2 miliony korun).

Reklama

Načítám