Hlavní obsah

Dacia oslavuje více než dva miliony prodaných Dusterů

Foto: Dacia

Populární Dacia Duster překonala důležitý milník – zákazníci na celém světě si koupili více než dva miliony kusů a k prodejcům stále přicházejí další zájemci, aby se rovněž stali spokojenými majiteli. Rumunská automobilka při příležitosti oslav zveřejnila i několik zajímavých informací.

Článek

Značně oblíbená Dacia Duster je na světě již dvanáct let a v dnešních dnech slaví významný milník – celosvětově se prodaly více než dva miliony kusů, přičemž popularita modelu neustále roste. Jedno z nejoblíbenějších aut na českých silnicích se poprvé ukázalo v prosinci 2009, do sériové výroby vstoupilo v březnu 2010 a dnes se v rumunské továrně Mioveni, zhruba 200 kilometrů od Bukurešti, vyrábí již druhá generace.

Rumunská Dacia uvádí, že dva miliony Dusterů prodala v téměř 60 zemích na celém světě, a dodává, že v současnosti vyrábí přibližně 1 000 aut denně – to je jeden Duster každých 63 sekund. Na oficiálních infografikách pak ukazuje i další zajímavé informace a srovnání. Od představení získal Duster přes 40 ocenění a víte, že když dva miliony exemplářů postavíte na sebe, budou 380krát vyšší než Mount Everest, nejvyšší hora na světě?

Foto: Dacia

Každých 63 sekund opustí výrobní linku jedna Dacia Duster, denně jich pak vznikne přibližně tisícovka

Nejvýznamnější vliv na úspěch Dacie Duster přitom má skutečnost, že vstoupila na evropský trh jako nejlevnější a lidově dostupný zástupce v nepřetržitě vzkvétajícím segmentu vozů SUV. I přestože Duster nachází využití v celé řadě profesí, včetně státních složek, kupují si jej především soukromí zákazníci, pochvalující si spolehlivost, praktičnost i jízdní schopnosti.

Život Dacie Duster odstartoval projektem H79, později přejmenovaným na Duster 1. Inženýři Dacie museli zkonstruovat zcela nové auto pro lidi z celého světa, pro jízdu v moderních velkoměstech i v odlehlejších venkovských oblastech. Duster musel být robustní a musel obstát v mrazivých zimách, extrémních vedrech a s pohonem všech kol i náročnějším terénu.

Jedním z hlavních technických požadavků byl i speciální první rychlostní stupeň – při 1 000 ot./min musel Duster jet rychlostí přibližně 5,79 kilometru v hodině. Pomalá jízda je jedním z nejdůležitějších základů pro bezpečnou jízdu v terénu a důkazem, že se to inženýrům povedlo, je velmi krátká jednička v sériovém modelu. Díky tomu se s Dusterem snadno rozjedete i na dvojku.

V roce 2017 na úspěšnou první generaci navázala generace druhá, spojující myšlenku i poslání Dusteru s novějším designem, technikou i výbavou, kterou automobilka pravidelně modernizuje. Zatím poslední modernizace se představila v létě loňského roku, kdy se v Dusteru poprvé objevila i automatická dvouspojková převodovka EDC od mateřského Renaultu.

I s příležitostně rostoucí cenou zůstává Dacia Duster stále atraktivním vozem se skvělým poměrem ceny a hodnoty. Světově největším trhem modelu je Francie, následovaná Itálií, Německem, Tureckem a Španělskem. V Česku je tento model jedním z nejprodávanějších modelů značky, přičemž od roku 2010 si Češi koupili více než 41 tisíc kusů.

Reklama

Související témata:
Načítám