Hlavní obsah

SCG003S: Očekávaný supersport má zatím kryptické jméno

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Modří už samozřejmě vědí, protože sledují vytrvalostní série a snadno rozkódují, že pod SCG se ukrývá Scuderia Cameron Glickenhaus - projekt od základu přestavěného Ferrari pro závodní účely.

Článek

Scuderia Cameron Glickenhaus je projektem režiséra Jamese Glickenhause, jehož filmy si pravděpodobně moc pamatovat nebudete, ale důležité je, že si režií a produkcí v osmdesátých a devadesátých letech a následnými investicemi na burze vydělal dost peněz aby se na stará kolena mohl věnovat závodění. A protože chtěl závodit opravdu rychle, plnil si zároveň svůj dětský sen - postavit jeden z nejrychlejších vozů všech dob. A protože byl a je blázen do Ferrari, poprosil Pininfarinu, aby mu postavil Ferrari jako za starých dobrých časů. Překvapivě na to kývnula i automobilka (byla to, jako obvykle, jen otázka peněz), a tak se zrodilo Ferrari P4/5, myšlenkový nástupce slavného P3/4 z roku 1967. Glickenhaus za něj utratil čtyři miliony dolarů a slavně ho prezentoval na Pebble Beach v roce 2006. To byl ovšem pouze začátek jeho plánu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Glickenhaus chtěl totiž hlavně závodit - P4/5 vycházelo z Ferrari Enzo (má jeho motor a podvozek), ale pro účely vytrvalostních závodů bylo potřeba ho dál piplat. P4/5 Competizione bylo prvním Glickenhausovým pokusem o závodní speciál. Další jeho modely určené pro závodění se pak jmenovaly SCG - Scuderia Cameron Glickenhaus a navazovaly na spolupráci s Ferrari, ačkoliv už šlo o vlastnoručně bastlené projekty, které budily na čtyřiadvacetihodinovkách v Nürburgringu opravdové pozdvižení. A tehdy se zrodila myšlenka, že by mohl vzniknout i závodní vůz pro běžné silnice.

Foto: Archiv Garáž.cz

Proč by vás to mělo zajímat? Jednak proto, že SCG003S - silniční bratříček SCG003C - vypadá naprosto úchvatně, ale především proto, že se za ním skrývá závodnické know-how a poměrně brutální charakteristika. Ano, 750 koní má dneska kdeco. Třeba Ferrari F12tdf je ještě výkonnější. Jenže SCG003C bude díky karbonovému monokoku vážit nějakých třináct metráků, dá stovku pod tři a bude pelášit až 350 km/h. Pořád nejste přesvědčení? A co přetížení v zatáčkách až 2 gé? Hmm, teď vám asi skaplo. To je totiž hodnota, na kterou se zbytek silniček může koukat jen z velké dálky. Tohle je cifra z říše závoďáků.

Foto: Archiv Garáž.cz

Kolik bude tahle legrace stát? Vzhledem k množství karbonu a technologií se určitě bavíme o sedmimístné cifře. Na druhou stranu nic podobného na trhu zatím neseženete. Podobně ambiciózní je zatím jenom společný projekt Aston Martin a Red Bullu. Glickenhaus chce finální verzi představit příští rok v Ženevě, a pak začne přijímat první objednávky. 

Nedostižná géčka

Hodnota bočnho přetžen v podstatě vyjadřuje, jak dobře auto drž v zatčkch. Abyste si 2 g v přpadě SCG003S dali do kontextu, muste vědět, že vozy Formule 1 v některch zatčkch zvldaj až 4 g. To proto maj jezdci Formule 1 šje jako Arnold Schwarzenegger v dobch sv největš slvy, jejich krky mus bt jako z oceli. Sportovn vozy obecně cl na to, aby se v zatčkch pohybovaly těsně nad rovn 1 g. Test americkho Motor Trendu to krsně prezentuje. Jeho redaktoři každ testovan vůz prohněj po trase ležat osmičky. Vozy jako McLaren 675LT tu dosahuj přetžen 1,19 g, přičemž např. Ariel Atom na silničnch gumch nen schopen vce než 1,4 g. V tomto srovnn vypad SCG003S jako brutln silničn zvodnička.

Reklama

Načítám