Hlavní obsah

Revoluce u Porsche: sporťáky čeká elektrifikace!

Foto: Porsche

Příští oběti elektrifikace? Kompaktní sporťáky od Porsche!

Prvním plně elektrickým modelem Taycan to nekončí – nabídka elektromobilů ve Stuttgartu se rozšíří již za nedlouho. Další nový model však nečekejte, tedy alespoň zatím. Elektrifikace se totiž bude týkat dvou současných modelů značky… Kam až tohle bude pokračovat?

Článek

Ano, je to tak – příští Boxster a Cayman se stanou plně elektrickými vozy. „Podle nás je řada 718 pro elektrický pohon ideální,“ nechal se nedávno slyšet Lutz Meschke, místopředseda automobilky. Přinejmenším stejně překvapivá je jeho reakce na otázku, zda nové 718, tedy Cayman a Boxster, budou mít jako elektromobily pohon všech kol: „Ano, budou. Dává to u takového auta smysl.“ A jelikož jsme v Garáži optimisté, díváme se na situaci z té světlé stránky – uspání vlažně přijatého přeplňovaného čtyřválce v novým modelech nebude zase až taková škoda, abychom byli zcela upřímní…

Foto: Porsche

Ze sportovních vozů Cayman a Boxster se vlivem elektrifikace logicky vytratí také manuální převodovka

Na druhou stranu, jednou to přijít muselo. A snad bude pro skalní příznivce přijatelnější fakt, že skvělý atmosférický plochý šestiválec hrdinně padl v boji s démonem jménem Emisní limity, a nikoliv proto, že „uvolnil cestu“ elektřině. Navíc, přestože jde o naprosto nový model postavený na zcela nové platformě J1, vývoj Taycanu trval pouhých 5 let – a další budou následovat, koneckonců tuto platformu by měly používat i další modely portfolia VW Group.

Je ale dost možné, že elektrický Cayman „předběhne“ ještě elektrická verze modelu Macan, jež by měla spatřit světlo světa v roce 2022 – vůz bude jezdit na zcela nové platformě PPE, kterou Porsche vyvíjí společně s Audi, což firmě podle Meschkeho ušetří až 30 procent celkových nákladů.

Porsche také potvrdilo, že elektrický Macan bude několik let „sloužit“ společně s benzinovou a naftovou verzí, avšak posléze zůstane v nabídce pouze verze „na baterky“. Je to trochu moc informací najednou, že?

Právě platforma PPE by měla posloužit jako základ pro budoucí Cayman a Boxster, nicméně i v případě sportovního kupé a roadsteru by měl spalovací motor nějaké dva tři roky koexistovat společně s elektrickou verzí, než se nadobro odebere k věčnému spánku. Mimochodem, věděli jste, že první elektrický Boxster se objevil již v roce 2011, i když jen jako prototyp?

Takže rok zlomu 2022. To uteče jako voda. Nabídka automobilky Porsche se poměrně dost změní – v showroomech se objeví Taycan, Taycan Cross Turismo (přijde již v roce 2020) a stát budou vedle elektrických macanů, boxsterů a caymanů. Následovat bude Cayenne a po něm Panamera.

A co ikona, symbol automobilky – 911? Meschke uznal, že „elektrifikace modelu 911 bude mnohem náročnější“. Jinými slovy, je si dobře vědom, že s příchodem elektrické 911 budou skalní fanoušci značky lidově řečeno „prskat jako papiňáky“. Pro nadšence je tu tedy alespoň jedna opravdu pozitivní zpráva – zpod zadní kapotáže, a hlavně z výfuku ikonické 911, se bude ozývat charakteristické chrchlání plochého šestiválce ještě poměrně dlouho.

Reklama

Načítám