Hlavní obsah

Renault Twingo Z.E.: Zrychlení za 4 vteřiny, ale s výhradou

Foto: Renault

Renault představil nejnovější elektrický přírůstek do své rodiny s diamantem ve znaku. A právě v mrštném Twingu by elektřina překvapivě mohla dávat smysl

Nezdá se to, ale nový Renault Twingo Z.E. je už sedmý elektromobil pod taktovkou francouzského diamantu. Po nevšední čtyřkolce Twizy, již poměrně zaběhnutému modelu Zoe, elektrických dodávkách Kangoo Z.E. a Master Z.E., Samsungu SM3 Z.E. pro korejský trh a crossoveru K-ZE pro čínský trh se dostalo také na veselou nákupní tašku jménem Twingo. A je vlastně trochu paradoxní, že právě v Twingu by elektřina mohla dávat ten největší smysl. A teď pozor. Zrychlení zvládne už za čtyři vteřiny.

Článek

Hned v úvodu je třeba uvést jednu věc na pravou míru, a sice ono „podezřelé“ zrychlení za čtyři vteřiny – řada z vás to jistě prokoukla a odhalila, že nejde o zrychlení na stovku, nýbrž na městskou padesátku. I tak jde ale o poměrně svižné tempo a zcela dostatečný „odpich“ od semaforů. A než se začnete smát, pak vězte, že Twingo Z.E. se na stovku bez problému dostane, a vlastně bude pokračovat až na (tedy alespoň ve většině případů) plně dostačujících 135 km/h.

Foto: Renault

Vizuálně se elektrické Twingo od toho se spalovacím motorem liší jen minimálně

Ale co si budeme povídat, od Twinga nikdo nečekal elektrický rekord na Nürburgringu. Twingo je už ze své podstaty stvořeno pro nástrahy městské džungle, a pro verzi Z.E. to platí dokonce dvojnásob. Twingo se spalovacím motorem vystupuje z davu tím, že benzinová verze má motor uložený vzadu, kde pohání zadní kola, úplně jako v případě pověstného německého sporťáku, nicméně tady jejich „příbuznost“ končí. Z praxe víme, že to není auto na žádné divočení a rozdíl oproti předokolce je jen malý, ale i tak může Twingo místy působit dynamičtěji a hbitěji díky odlehčeným předním kolům, což mu také mimochodem dává skvělý rejd, který člověk nejvíc ocení právě ve městě.

Elektrické Twingo si tuto špetičku zábavného ducha zachovává, elektromotor je stále vzadu a pohání zadní kola, ovšem baterie jsou pro lepší rozložení hmotnosti uloženy v podlaze pod sedadly. Maximální výkon je 81 koní a točivý moment 160 newtonmetrů. Hlavní výhodou elektrického Twinga pak bude, že oproti verzi s atmosférickým 1,0l motorem, resp. přeplňovanou alternativou o objemu 0,9 litru, je tento „krouťák“ dostupný už od nulových otáček.

Jenže co dojezd? Zkušenosti nám ukázaly, že starý testovací cyklus zvaný NEDC byl poměrně daleko od pravdy, proto se už jede podle nového cyklu označeného zkratkou WLTP, který by měl mnohem více odpovídat podmínkám reálného provozu. Díky tomu Renault naměřil dojezd 250 km při jízdě ve městě, tedy tzv. režimu „WLTP City“. V kompletním režimu cyklu WLTP, skládajícím se z 57 procent z jízdy po městě, 25 procent mimo město a 18 procent po dálnici, pak dojezd činil 180 km.

Když se podaří vypotřebovat kapacitu baterií úplně do prázdna, trvá z běžné zásuvky dobití plné kapacity zdlouhavých 13 hodin. Ovšem v případě 3,7kW Wallboxu se Twingo Z.E. dobije přes noc a se silnějším 7,4kW Wallboxem to spadne na přijatelné 4 hodiny. Renault potom udává, že s rychlonabíječkou o výkonu 11kW potrvá nabití z 0 na 80 procent kapacity 2 hodiny a 10 minut, s dvojnásobným výkonem to je pak 63 minut.

Má takové auto smysl? To záleží samozřejmě na preferencích a na tom, jak daleko to každý máme do práce. Nicméně vzhledem k tomu, že většina z nás se s dojížděním „vejde“ do vzdálenosti 50 km, zůstává po teoretickém ujetí 100 km cestou z práce stále ještě slušná rezerva na rychlou otočku do obchodu pro rohlíky. Takže, proč ne...

Reklama

Načítám