Hlavní obsah

Renault plánuje uvést malé, levné a elektrické SUV

Foto: Renault

Renault City K-ZE

Už i Renault si všiml, že jsou trhy, kde bez čistokrevného elektromobilu nemá šanci uspět. Proto na letošním autosalonu v Šanghaji jeden takový představil. Samozřejmě jde o SUV, se kterým má značka velké plány. Chce s ním nahradit elektrický model Zoe a přitáhnout pozornost zákazníků od zaběhnuté konkurence.

Článek

Celé jméno tohoto modelu představeného v Šanghaji je Renault City K-ZE. Pokud vás auta baví, jistě teď přemýšlíte, kde už jste to jméno slyšeli. Prozradíme vám, že to bylo na loňském podzimním autosalonu v Paříži, kde se toto SUV, ještě jako koncept, ukázalo poprvé. Už tehdy Renault tvrdil, že půjde o model, který nebude k dostání na evropských trzích, přesto právě zde velmi zaujal. Základy vozu jsou v modelu Kwid, o kterém jste možná doposud neslyšeli.

Jde o velmi levné SUV, které Renault prodává výhradně na rozvojových trzích, především pak v Indii nebo Brazílii. Zrovna dvakrát kvalitní není, ale protože výrobce vsadil na nízkou cenu, je na těchto trzích velmi populární. Nový elektromobil na první pohled Kwid hodně připomíná, ale samozřejmě prošel lehkou úpravou a hlavně modernizací. Renault tvrdí, že zapracoval na celkovém zpracování, použitých materiálech, ale také na bezpečnosti. A to je mimochodem u aut určených pro levné trhy celkem problém. Auta, která tam běžně jezdí na silnicích, by nikdy přísným evropským testováním bezpečnosti neprošla. A v Číně to není jiné!

Novinka tak kromě řady bezpečnostních prvků a asistentů nabídne také 4G Wifi, ovládání hlasem nebo také moderní infotainment ovládaný přes 8palcový dotykový displej. Technické specifikace automobilka nezveřejnila, ale tvrdí, že k 80% dobití by mělo u rychlodobíjecí stanice stačit jen asi 40 minut a maximální dojezd by měl dle cyklu NEDC být asi 250 kilometrů. Do města plně dostačující tím spíše, pokud auto bude alespoň nějakým způsobem pracovat s rekuperací elektrické energie.

V první fázi bude K-ZE k dostání výhradně na čínském trhu, kde je elektromobilita mnohem více populární a dá se říct, že i standardní. Ne nadarmo je to právě čínský trh, kde se prodá nejvíce elektromobilů na světě. Mluví se ale o tom, že pokud novinka uspěje tam, zkusí ji Renault nabídnout i v Evropě. Jde o další produkt spolupráce Renaultu a Nissanu, a pokud by se na jeho evropské verzi podílely obě značky, a srazily tak cenu na minimum, mohl by se uchytit. Elektrických SUV na evropských trzích zatím moc není, protože automobilky si elektromobilitu spojují převážně s malými městskými auty. Zákazníci ale chtějí SUV, a tak je to jen otázka času, než na tento požadavek automobilky zareagují. Zatím čistě elektrické SUV nabízí jen Tesla nebo třeba Kia a jsme si jisti, že v tomto segmentu sami dlouho nezůstanou.

Reklama

Související témata:
Načítám