Hlavní obsah

Řek vyvíjí hypersportovní kupé o výkonu 3 000 koní

Foto: Spyros Panopoulos

Spyros Panopoulos 42letý Řek, který se jednoho dne rozhodl, že jeho firma vyvine hypersportovní automobil. Má mít 3 000 koní a ukázat by se měl už příští rok v Ženevě. Podobně ambiciózních projektů, které nakonec dopadly krachem, ale bylo nepočítaně. Ukáže se v roce 2021 na slavném autosalonu první hypersport z Řecka? Přijímáme sázky.

Článek

Že jste nikdy o člověku jménem Spyros Panopoulos neslyšeli? Můžete být klidní, my také ne. Spyros se od roku 1997 věnuje tuningu a úpravám automobilů, jeho asi nejznámější úpravou je Mitsubishi Evo 9 s čtyřválcem vyladěným na 2 880 koní, které na 400 metrů dlouhé dráze dosáhlo maximální rychlosti 308 km/h (během 7,7 sekundy). To zní docela šíleně. Jenže postavit zcela vlastní auto je něco jiného. Co o tomto stroji zatím víme?

Na papíře vypadá toto hypersportovní kupé velice slibně. O jeho pohon se má starat přeplňovaný čtyřlitrový desetiválec se 40 ventily, o jehož původu se firma nezmiňuje. Možná, že je z Lamborghini či Audi, ale obě automobilky používaly 5,2litrový V10. Pětilitrový desetiválec nabízel i Lexus v modelu LFA. Na každý pád by měl agregát v modelu, který je pracovně nazvaný Project Chaos, chrlit vysokooktanové palivo prostřednictvím 20 vstřikovačů a kombinovat přímé (10 vstřikovačů) a nepřímé dávkování paliva.

Foto: Spyros Panopoulos

Spyros Panopoulos Project Chaos

Motor by měl být dodáván ve dvou různě výkonných verzích: „slabší“ má 2 000 koní a desetiválec se nechá vytočit do 11 000 otáček. Silnější verze má o rovné tři tisíce koní (2 205 kW). Síla motoru se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňové dvouspojkové převodovky.

Zajímavostí jsou dále titanové vačkové hřídele. Z tohoto lehkého (a ne úplně levného) kovu jsou i 22 palcová kola, která chce firma - stejně jako některé další součásti - tisknout na 3D tiskárně. O zpomalení se mají starat keramické brzdy, vpředu s průměrem 416 milimetrů. Dvoumístný hypersport by pak měl využívat prvky rozšířené reality, bližší popis ale zatím firma nezveřejnila.

Také prodejní cena je velkou neznámou. Světová premiéra se má odehrát příští březen na ženevském autosalonu. Tak co myslíte? Bude se vůbec autosalon pořádat? A pokud ano, přijede na něj i Project Chaos? Napište nám do diskuse!

Reklama

Načítám